Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnnitelma yritykselle Dunright oy

Korkka, Joose (2024)

Avaa tiedosto
Korkka_Joose.pdf (886.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Korkka, Joose
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120833723
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää hämeenlinnalaisen toimeksiantajayrityksen markkinointiviestintää. Ensimmäisenä tavoitteena oli tutustua markkinointiviestinnän suunnitteluprosessiin. Toisena tavoitteena oli syventyä valittuihin markkinointiviestinnän keinoihin. Kolmantena tavoitteena oli laatia toimeksiantajayritykselle markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on helposti toteutettavissa, käytännöllinen mahdollisuuksien mukaan ja tarvittaessa muokattavissa vaikkapa yrityksen toisiin toimipisteisiin sopivaksi.
Teoriaosuudessa tarkastellaan markkinointiviestinnän suunnitteluprosessia sekä valittuja markkinointiviestinnän välineitä. Suunnitteluprosessi koostuu eri vaiheista, kuten tilanneanalyysistä, kohderyhmien, budjetin ja tavoitteiden määrittelystä, markkinointiviestinnän välineiden valinnasta, suunnittelusta, organisoinnista, aikataulutuksesta sekä seurannasta ja arvioinnista. Markkinointiviestinnän välineistä käsitellään vain ne, jotka ovat toimeksiantajayritykselle kaikkein tärkeimpiä.
Teoriaosuuden pohjalta laadittiin toimeksiantoyritykselle varsinainen markkinointiviestintäsuunnitelma hyödyntäen yritykselle valittuja keinoja. Markkinointiviestinnän tavoitteena on hankkia uusia asiakkaita lajin keskuudesta ja lajin ulkopuolelta. Harrastuksena laji ei ole vielä kaikkein suosituin, joten harrastajamäärä, eikä lajin keskuudessa tapahtuva markkinointi ainakaan Suomessa ole niin suurta kuin voisi toivoa. Tämän takia markkinointiviestintäsuunnitelma on hyvä tapa koittaa hankkia uusia asiakkaita lajin keskuudesta ja sen ulkopuolelta.
Markkinointiviestinnän keinoiksi valikoitui markkinointi Facebookissa ja Instagramissa, henkilökohtainen myyntityö, suoramainonta, suhdetoiminta, myynninedistäminen, verkkosivut ja hakukonemarkkinointi. Markkinointiviestinnän aikatauluttamisen ja suunnittelemisen tueksi luotiin markkinoinnin vuosikello, jonka avulla aikataulut ja suunnitelmat on helpompi hahmottaa ja niiden aikatauluissa pysyminenkin on täten helpompaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste