Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Suunnitteluosaston reklamaatioprosessi

Maksimainen, Kaisa (2024)

Avaa tiedosto
Maksimainen_Kaisa.pdf (370.0Kt)
Lataukset: 


Maksimainen, Kaisa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120833721
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantajayritykselle, joka tuottaa rakennusalan konsulttipalveluja. Opinnäytetyön osana koottiin toimeksiantajayrityksen suunnitteluosaston käyttöön toimiva ohje reklamaatioiden käsittelyä varten. Yritykseltä on aiemmin puuttunut selkeä prosessi tai ohjeistus reklamaatioiden käsittelyyn, mikä on aiheuttanut haasteita muun muassa asiakastyytyväisyydessä ja käsittelyn laadussa sekä kuormittanut reklamaatioita hoitaneita työntekijöitä.

Työn teoriaosuudessa käsitellään reklamaation käsitettä, vastuun jakautumista, reklamaatioiden syitä sekä vaikutuksia eri osapuolille. Opinnäytetyön teoriaosuus toimi taustatyönä ja pohjatietona ohjeelle. Uudessa ohjeessa kerrotaan vaihe vaiheelta, kuinka saapunut reklamaatio käsitellään ja saatetaan päätökseen. Ohjeistus tehtiin toimivaksi toimeksiantajayrityksen kaikilla suunnittelualoilla. Ohjeen sisältö on toimeksiantajan edustajien määrittämä. Sen ansiosta yrityksen organisaatiorakenne sekä suunnitteluosaston tarpeet pystytään huomioimaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Yhtenäisen ohjeen myötä suunnitteluosaston reklamaatioiden käsittelyajat lyhenevät, laatu paranee ja reklamaatioita pystytään jatkossa tilastoimaan. Tulevien käyttökokemusten perusteella ohjetta voidaan jatkossa muokata ja kehittää helposti. Reklamaatioita aletaan jatkossa tilastoimaan yrityksen sisällä yhteisesti jaettavalle alustalle.

Kaikki toimeksiantajan tiedot pidetään salassa ja aihetta käsitellään yleisellä tasolla, jotta yritystä, työntekijöitä tai asiakkaita ei voida tunnistaa. Reklamaatio-ohje on luotu vastaamaan toimeksiantajan omiin tarpeisiin, joten sitä ei julkaista julkisesti käytettäväksi tai saavutettavaksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste