Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Showroom yrityksen työkaluna : muotoilutoimisto Hiomo Oy – Neljä Seppää

Hautamäki, Tiia (2024)

Avaa tiedosto
Hautamaki_Tiia.pdf (1.299Mt)
Lataukset: 


Hautamäki, Tiia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120934014
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin ja raportoitiin showroom-konseptia, showroom-tilojen eri muotoja, sekä sen hyötyjä ja haasteita. Tämän lisäksi opinnäytetyössä pureuduttiin erityisesti siihen, mitä showroom-tilan ylläpitäminen vaatii yritykseltä, millaiselle yritykselle showroom-tila soveltuu, sekä miten yritys voi käyttää showroom-tilaa työkalunaan esimerkiksi myynnissä ja markkinoinnissa.

Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa ja koota yhteen tietoa showroom-konseptista ja showroom-tiloista, sekä niiden hyödyntämisestä yrityksen työkaluna. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmä oli kvalitatiivinen.

Aineistonkeruumenetelmänä haastattelin opinnäytetyössäni toimeksiantajayrityksen Neljä Seppää omistajia, Mathias ja Annina Roschier-Holmbergia, joilta sain paljon tietoa heidän showroom-tilansa ylläpitämisestä sekä siitä, miksi he päätyivät perustamaan showroom-tilan. Tätä haastattelusta saatua tietoa käytettiin yhtenä tiedonlähteenä opinnäytetyössäni. Tämän lisäksi analysoitavaa tietoa hankittiin esimerkiksi kirjallisista lähteistä, online-artikkeleista, ja online-blogeista.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi yhtenäinen kokonaisuus, joka kertoo showroom-konseptista, sekä siihen liittyvistä hyödyistä ja haasteista. Opinnäytetyön tiedonanalysointi osoitti, että vaikka mikä tahansa yritys voikin periaatteessa perustaa showroom-tilan, ei se välttämättä ole kannattava investointi jokaiselle yritykselle. Opinnäyteyön tulosten perusteella voidaan mielestäni todeta, että showroom-tila voi olla vahva yrityksen työkalu niin myynnissä, kuin markkinoinnissa. Yrityksen tulee kuitenkin harkita huolellisesti, onko showroom-tila kannattava sijoitus juuri heille.

Opinnäytetyön aihe oli ajankohtainen, sillä showroom-konsepti mahdollistaa eri muotojensa avulla yrityksen monikanavaisen ja asiakaskeskeisen lähestymistavan myyntiin, markkinointiin, sekä brändinrakennukseen. Showroom-konsepti voi toimia esimerkiksi siltana yrityksen fyysisten ja digitaalisten kanavien välillä. Tätä käytiin läpi opinnäytetyössä.

Opinnäytetyö tuottaa hyötyä kokoamalla yhteen muutoin mielestäni hankalasti löydettävää tietoa showroom-konseptista. Opinnäytetyön tieto koottiin yhteen, jotta sitä voivat hyödyntää esimerkiksi muut showroom-tilan perustamista harkitsevat yritykset, muut opiskelijat, sekä muut aiheesta kiinnostuneet henkilöt.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste