Prioritization process in M-Files' Global Partner Support
Tuominen, Lotta (2024)
Tuominen, Lotta
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120934035
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120934035
Tiivistelmä
M-Files ylläpitää globaalia kumppaniohjelmaa sisältäen yli 300 kumppania noin 100 maasta. Kumppanituessa keskeistä on priorisointiprosessi, jonka avulla pystytään hallitsemaan isoja määriä tukipyyntöjä. Tässä opinnäytetyössä selvitetään, millaisia priorisoinnin mittareita M-Filesin globaalissa kumppanituessa on ja samalla antaa mahdollisia parannusehdotuksia priorisointiprosessiin.
Työn toimeksiantajana toimi M-Files Oy, joka kehittää ja myy dokumenttienhallintajärjestelmää. M-Filesin alustan avulla tietotyöläiset löytävät tiedon nopeasti, työskentelevät tehokkaasti ja saavuttavat parempia tuloksia. Työn taustalla on tieto siitä, että tämänhetkinen priorisointiprosessi kumppanituessa ei tuota optimaalista tulosta, koska esimerkiksi toimintatavat eivät ole täysin yhtenäisiä ja ohjeistus on puutteellinen.
Opinnäytetyössä tunnistetaan tekijät, jotka vaikuttavat kumppanituen tukipyyntöjen priorisointiin. Työn tuloksena syntyi raportti, jossa esitellään erilaisia priorisointimalleja ja annetaan prosessin parantamiseksi suosituksia, jotka keskittyvät prosessin selkeyttämiseen ja priorisoinnin yhtenäistämiseen, jotta tukipalvelu pystyy vastaamaan paremmin kumppaneiden tarpeisiin.
Jatkotutkimuksena voitaisiin selvittää kumppanituen työntekijöiltä, onko priorisoinnin prosessissa tapahtunut parannuksia. Tähän voitaisiin kehittää toistuva palautekäytäntö.
Työn toimeksiantajana toimi M-Files Oy, joka kehittää ja myy dokumenttienhallintajärjestelmää. M-Filesin alustan avulla tietotyöläiset löytävät tiedon nopeasti, työskentelevät tehokkaasti ja saavuttavat parempia tuloksia. Työn taustalla on tieto siitä, että tämänhetkinen priorisointiprosessi kumppanituessa ei tuota optimaalista tulosta, koska esimerkiksi toimintatavat eivät ole täysin yhtenäisiä ja ohjeistus on puutteellinen.
Opinnäytetyössä tunnistetaan tekijät, jotka vaikuttavat kumppanituen tukipyyntöjen priorisointiin. Työn tuloksena syntyi raportti, jossa esitellään erilaisia priorisointimalleja ja annetaan prosessin parantamiseksi suosituksia, jotka keskittyvät prosessin selkeyttämiseen ja priorisoinnin yhtenäistämiseen, jotta tukipalvelu pystyy vastaamaan paremmin kumppaneiden tarpeisiin.
Jatkotutkimuksena voitaisiin selvittää kumppanituen työntekijöiltä, onko priorisoinnin prosessissa tapahtunut parannuksia. Tähän voitaisiin kehittää toistuva palautekäytäntö.
