Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkosivuston tärkeys

Stedt, Jani (2024)

 
Avaa tiedosto
Stedt_Jani.pdf (392.9Kt)
Lataukset: 


Stedt, Jani
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120934072
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee verkkosivustojen merkitystä yritysten toiminnassa ja niiden vaikutusta liiketoiminnan eri osa-alueisiin, kuten brändin rakentamiseen, markkinointiin ja asiakaskokemuksen parantamiseen sekä kehittämiseen. Työssä tarkastellaan verkkosivustojen suunnittelun ja kehittämisen keskeisiä periaatteita ja esitellään käytännön esimerkkejä verkkosivustojen onnistuneesta hyödyntämisestä yritystoiminnassa.

Työssä analysoidaan myös käyttäjäkokemuksen (UX) ja käyttöliittymän (UI) merkitystä verkkosivustojen suunnittelussa. Käyttäjäkokemus painottaa selkeään navigointiin ja sujuvaan toimintaa. Käyttöliittymän visuaaliset elementit luovat houkuttelevan ensivaikutelman käyttäjälle. Lisäksi hakukoneoptimoinnin avulla verkkosivusto voi saavuttaa paremman näkyvyyden hakutuloksissa, ja tämä tuo yritykselle lisää potentiaalisia asiakkaita.

Tutkimus osoittaa, että verkkosivusto on keskeinen väline yrityksen digitaalisen näkyvyyden parantamisessa nykypäivänä. Hyvin suunniteltu verkkosivusto tarjoaa asiakkaille vaivattoman pääsyn yrityksen tietoihin ja palveluihin. Tämä vahvistaa positiivista brändikuvaa ja lisää asiakastyytyväisyyttä. Tärkeimpiä verkkosivuston ominaisuuksia ovat käyttäjäystävällisyys, visuaalinen houkuttelevuus, responsiivisuus eri laitteilla ja tehokas hakukoneoptimointi (SEO).

Tutkimuksen case-osiossa verrataan kahden helsinkiläisen kahvilan, kahvila A ja kahvila B, digitaalista läsnäoloa. Kahvila A hyötyy verkkosivuista huomattavasti, yrityksen hakukonenäkyvyys, asiakaskokemus ja brändin uskottavuus ovat vahvempia verrattuna kahvila B:hen, jolla ei ole verkkosivustoja. Tutkimus osoittaa, että verkkosivuston puuttuminen rajoittaa merkittävästi yrityksen kasvumahdollisuuksia erityisesti digitaalisessa ympäristössä nykypäivänä.

Johtopäätöksenä voidaan todeta, että verkkosivustot eivät ole pelkästään markkinointivälineitä, vaan ne ovat myös strateginen investointi, joka lisää yrityksen kilpailukykyä ja mahdollistaa paremman asiakaspalvelun. Yritysten tulisi panostaa verkkosivustojen jatkuvaan kehittämiseen ja ylläpitoon, jotta ne voivat vastata modernin liiketoiminnan ja asiakkaiden kasvaviin odotuksiin nyt ja jatkossa. Tulevaisuudessa olisi kannattavaa tutkia erilaisten verkkosivujen kehitystyökalujen ja -menetelmien vaikutuksia yritysten toimintaan. Tutkimus voisi analysoida, miten sisällönhallintajärjestelmät vaikuttavat yritysten näkyvyyteen, asiakaskokemukseen ja brändinrakennukseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste