Asiakasymmärryksen hankkiminen uuden ripsienpidennys-verkkokurssin suunnitteluun
Valve, Elina (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121034181
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121034181
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu olemassa olevan liikeidean kehittämistä varten. Liikeidea on syntynyt kirjoittajan nykyisen työnsä, eli ripsiteknikkona toimisen kautta. Kirjoittaja on huomannut alalla toimiessaan puutteita syventävistä koulutuksista ripsiteknikoille Suomessa. Markkinaraon löytyessä, haluttiin kehittää verkkokurssi ripsienpidennysten ammattilaisille, oletettuun tarpeeseen.
Opinnäytetyön tavoite on koota asiakasymmärryksen kautta asiakasprofiili, jota yritys voi käyttää jatkokehittäessään ideaa eteenpäin. Lisäksi asiakastutkimuksen kautta varmistetaan liiketoimintamahdollisuus, eli tarve tai ongelma.
Asiakasymmärrys kerätään haastatteluiden kautta kvalitatiivisesti, sekä niiden tulkinta ja tuloksissa hyödynnetään tämän opinnäytetyön teoriaa.
Lopputulema on ensimmäinen prototyyppi asiakasprofiileista, jotka hyödyttävät liiketoiminnan jatkojalostuksessa, joka toteutetaan tämän opinnäytetyön ulkopuolella.
Opinnäytetyön tavoite on koota asiakasymmärryksen kautta asiakasprofiili, jota yritys voi käyttää jatkokehittäessään ideaa eteenpäin. Lisäksi asiakastutkimuksen kautta varmistetaan liiketoimintamahdollisuus, eli tarve tai ongelma.
Asiakasymmärrys kerätään haastatteluiden kautta kvalitatiivisesti, sekä niiden tulkinta ja tuloksissa hyödynnetään tämän opinnäytetyön teoriaa.
Lopputulema on ensimmäinen prototyyppi asiakasprofiileista, jotka hyödyttävät liiketoiminnan jatkojalostuksessa, joka toteutetaan tämän opinnäytetyön ulkopuolella.