Korkeakoulukuraattori Centria-ammattikorkeakoulussa : korkeakoulukuraattorin työnkuva ja työtehtävät
Heiskanen, Miia (2024)
Heiskanen, Miia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120934114
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120934114
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin Centria-ammattikorkeakoulun ohjauspalveluille. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Centria-ammattikorkeakoulun tarvetta korkeakoulukuraattorille sekä selvittää korkeakoulukuraattorin työtehtäviä ja työnkuvaa Centria-ammattikorkeakoulussa. Tavoitteena oli tehdä Webropol-kysely Centria-ammattikorkeakoulun henkilökunnalle, jotka tilaaja oli valinnut kyselyn vastaajiksi. Kyselyn tavoitteena oli saada selville, mitä Centria-ammattikorkeakoulu tarvitsee ja minkälaisia työtehtäviä ja työnkuva kuraattorilla voisi olla Centriassa.
Tietoperusta osuus käsittelee opiskeluhyvinvointia korkeakoulussa, opiskelukykyä sekä Centrian ohjaussuunnitelmaa sekä miten Centrian ohjausta toteutetaan eri opetuksen ja ohjauksen toimijoiden kanssa.
Kyselyn saatujen vastausten perusteella opetuksen ja ohjauksen toimijat kokivat Centrian ohjauspalvelut kattavina. Korkeakoulukuraattorin palvelut jakoivat mielipiteitä. Jotkut kokivat, että niille ei olisi välttämättä tarvetta, mutta osa vastaajista totesi, että korkeakoulukuraattori voisi tuoda ohjauspalveluihin lisäarvoa. Tämän lisäksi kyselystä saatiin kehittämisajatuksia koskien opiskeluhyvinvointia.
Tietoperusta osuus käsittelee opiskeluhyvinvointia korkeakoulussa, opiskelukykyä sekä Centrian ohjaussuunnitelmaa sekä miten Centrian ohjausta toteutetaan eri opetuksen ja ohjauksen toimijoiden kanssa.
Kyselyn saatujen vastausten perusteella opetuksen ja ohjauksen toimijat kokivat Centrian ohjauspalvelut kattavina. Korkeakoulukuraattorin palvelut jakoivat mielipiteitä. Jotkut kokivat, että niille ei olisi välttämättä tarvetta, mutta osa vastaajista totesi, että korkeakoulukuraattori voisi tuoda ohjauspalveluihin lisäarvoa. Tämän lisäksi kyselystä saatiin kehittämisajatuksia koskien opiskeluhyvinvointia.
