Lapsiperheiden palveluiden kehittäminen hotelli Scandic Rosendahlissa
Anttila, Emma (2024)
Anttila, Emma
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134932
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134932
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin lapsiperheiden tyytyväisyyttä hotelli Scandic Rosendahlin tarjoamiin palveluihin. Toimeksiantajana työssä toimi hotelli Scandic Rosendahl. Toimeksiantaja halusi kartoittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä tarjoamiinsa palveluihin.
Opinnäytetyössä selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä kyselylomakkeen sekä hotellin saamien asiakaspalautteiden avulla. Kyselylomake luotiin Google Forms -sivuston avulla. Vastaanotosta jaettiin QR-koodi, jonka avulla pääsi vastaamaan kyselyyn. Palautteita tutkittiin kolmesta eri varauskanavasta, jotka olivat Booking.com, Google arvostelut sekä Scandicin oma palautelomake. Tutkimusmenetelmänä toimi monimenetelmällinen tutkimus. Tarkoituksena oli alun perin kartoittaa tyytyväisyyttä pelkästään kyselylomakkeen avulla, mutta siihen ei saatu tarpeeksi vastauksia. Asiakaspalautteita käytettiin tukemaan kyselyn vastauksia.
Teoriaosuudessa käsiteltiin palveluntuottamista, asiakastyytyväisyyttä ja asiakaskokemusta.
Kyselyn ja asiakaspalautteiden perusteella voidaan todeta, että lapsiperheet olivat tyytyväisiä hotellin tarjoamiin palveluihin. Kyselyn perusteella asiakkaat olivat tyytyväisiä lasten huomiointiin ja asiakaspalveluun. Palautteet olivat pääosin positiivisia, mutta hotelli sai myös kritiikkiä. Kysely ja asiakaspalautteet tekevät yhdessä tutkimuksesta luotettavan. Kehitysehdotuksia saatiin myös useampia.
Opinnäytetyössä selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä kyselylomakkeen sekä hotellin saamien asiakaspalautteiden avulla. Kyselylomake luotiin Google Forms -sivuston avulla. Vastaanotosta jaettiin QR-koodi, jonka avulla pääsi vastaamaan kyselyyn. Palautteita tutkittiin kolmesta eri varauskanavasta, jotka olivat Booking.com, Google arvostelut sekä Scandicin oma palautelomake. Tutkimusmenetelmänä toimi monimenetelmällinen tutkimus. Tarkoituksena oli alun perin kartoittaa tyytyväisyyttä pelkästään kyselylomakkeen avulla, mutta siihen ei saatu tarpeeksi vastauksia. Asiakaspalautteita käytettiin tukemaan kyselyn vastauksia.
Teoriaosuudessa käsiteltiin palveluntuottamista, asiakastyytyväisyyttä ja asiakaskokemusta.
Kyselyn ja asiakaspalautteiden perusteella voidaan todeta, että lapsiperheet olivat tyytyväisiä hotellin tarjoamiin palveluihin. Kyselyn perusteella asiakkaat olivat tyytyväisiä lasten huomiointiin ja asiakaspalveluun. Palautteet olivat pääosin positiivisia, mutta hotelli sai myös kritiikkiä. Kysely ja asiakaspalautteet tekevät yhdessä tutkimuksesta luotettavan. Kehitysehdotuksia saatiin myös useampia.