How To Improve The Next Platform Service By Investigating Customer’s Use Of The Service
Eemeli, Skantz (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134751
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134751
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutki, onko mahdollista parantaa sitä, miten hotellivieraat käyttävät sisäänkirjautumispalvelua muuttamalla kutsumenetelmää eräässä Speeronin asiakashotellissa. Sisäänkirjautumispalvelu on osa Speeronin NEXT- alustaa.
Tutkimuksessa käytettiin kokeilumenetelmää lähestymistapana ja valittiin kvantitatiivinen menetelmä, koska se mahdollisti numeerisen datan keräämisen jatkoanalyysejä varten. Tutkimus toteutettiin eräässä helsinkiläisessä hotellissa muuttamalla kutsumenetelmää, joka on olennainen osa sisäänkirjautumisprosessia.
Dataa kerättiin Speeronin NEXT-alustalta, joka seuraa reaaliajassa lähtettyjä kutsuja, suoritettuja sisäänkirjautumisia ja sisäänkirjautumisprosessia. Kerättyä dataa analysoitiin arvioitaessa muutosten mahdollisia vaikutuksia. Dataa kerättiin kahden eri aikajakson aikana.
Tutkimuksen tulokset osoittivat muutosten vaikuttaneen positiivisesti online-
sisäänkirjautumispalvelun käytössä kyseisessä hotellissa.
Sisäänkirjautumisprosessin muuttaminen lisäsi palvelun käyttöä, vaikka kokeilujakson aikana kutsuttujen vieraiden määrä oli pienempi. Näiden tulosten odotetaan hyödyttävän sekä Speeronia, että tutkimuksessa ollutta hotellia.
Tutkimuksen johdosta Speeron sai arvokasta tietoa, joka voi auttaa lisäämään NEXT-alustan käyttöä muissa asiakashotelleissa. Myös hotelli sai arvokasta tietoa tämän palvelun käytön kysynnästä tulevaa varten. Tutkimuksen perusteella näyttää siltä, että prosessin muuttaminen muissa hotelleissa voisi johtaa samankaltaisiin tuloksiin Speeronin NEXT- alustan käytössä. This thesis investigates the potential for improving customer usage of the online check-in feature. Whether there is potential that customer usage of the online check-in feature on Speeron's NEXT platform could be improved by experimentally altering the invitation method at a Speeron’s customer hotel. This research used an experimental approach and quantitative method was selected, as it allowed the collection of numerical data for further analysis.
This research was conducted by collecting data over two different time periods and modifying the invitation approach for a hotel in Helsinki, a crucial step in the check-in process. Data was collected from Speeron’s NEXT platform, which monitors guest invitations, successful check-ins and the check-in process, which was analysed to evaluate the potential impact of these changes.
Findings of this study indicated an improvement in the online check-in service usage at the case hotel. Modifying the check-in process led to an increase in usage, despite the lower amount of the guests invited for the use of the platform during the experimental period.
The research faced several limitations that impacted its scope and broader applicability. It was conducted within a single hotel over six months, which restricts how well the findings can represent other hotels with varying customer demographics and operational practices. This limits the generalizability of the results.
These results are expected to be beneficial for both the case company, Speeron, and the hotel. By experimenting with adjustments to the check-in process, the case hotel could potentially gather information on the demand for self-service options. While the case company gained insights that might help to boost usage across other client hotels using the NEXT platform. The author believes that implementing similar modifications to the invitation method at other hotels could lead to comparable improvements in Speeron’s NEXT platform usage.
Tutkimuksessa käytettiin kokeilumenetelmää lähestymistapana ja valittiin kvantitatiivinen menetelmä, koska se mahdollisti numeerisen datan keräämisen jatkoanalyysejä varten. Tutkimus toteutettiin eräässä helsinkiläisessä hotellissa muuttamalla kutsumenetelmää, joka on olennainen osa sisäänkirjautumisprosessia.
Dataa kerättiin Speeronin NEXT-alustalta, joka seuraa reaaliajassa lähtettyjä kutsuja, suoritettuja sisäänkirjautumisia ja sisäänkirjautumisprosessia. Kerättyä dataa analysoitiin arvioitaessa muutosten mahdollisia vaikutuksia. Dataa kerättiin kahden eri aikajakson aikana.
Tutkimuksen tulokset osoittivat muutosten vaikuttaneen positiivisesti online-
sisäänkirjautumispalvelun käytössä kyseisessä hotellissa.
Sisäänkirjautumisprosessin muuttaminen lisäsi palvelun käyttöä, vaikka kokeilujakson aikana kutsuttujen vieraiden määrä oli pienempi. Näiden tulosten odotetaan hyödyttävän sekä Speeronia, että tutkimuksessa ollutta hotellia.
Tutkimuksen johdosta Speeron sai arvokasta tietoa, joka voi auttaa lisäämään NEXT-alustan käyttöä muissa asiakashotelleissa. Myös hotelli sai arvokasta tietoa tämän palvelun käytön kysynnästä tulevaa varten. Tutkimuksen perusteella näyttää siltä, että prosessin muuttaminen muissa hotelleissa voisi johtaa samankaltaisiin tuloksiin Speeronin NEXT- alustan käytössä.
This research was conducted by collecting data over two different time periods and modifying the invitation approach for a hotel in Helsinki, a crucial step in the check-in process. Data was collected from Speeron’s NEXT platform, which monitors guest invitations, successful check-ins and the check-in process, which was analysed to evaluate the potential impact of these changes.
Findings of this study indicated an improvement in the online check-in service usage at the case hotel. Modifying the check-in process led to an increase in usage, despite the lower amount of the guests invited for the use of the platform during the experimental period.
The research faced several limitations that impacted its scope and broader applicability. It was conducted within a single hotel over six months, which restricts how well the findings can represent other hotels with varying customer demographics and operational practices. This limits the generalizability of the results.
These results are expected to be beneficial for both the case company, Speeron, and the hotel. By experimenting with adjustments to the check-in process, the case hotel could potentially gather information on the demand for self-service options. While the case company gained insights that might help to boost usage across other client hotels using the NEXT platform. The author believes that implementing similar modifications to the invitation method at other hotels could lead to comparable improvements in Speeron’s NEXT platform usage.