Verkkosivut pienyritykselle
Vanha-Similä, Camilla (2024)
Vanha-Similä, Camilla
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134876
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134876
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda helppokäyttöiset ja yksinkertaiset verkkosivut pienyritykselle. Toimeksiantajana työssä toimii yritys nimeltä Forssan Kaivin ja Kuljetus Oy, ja verkkosivut muodostetaan yrityksen aputoiminimelle, AgriAitalle. Liiketoiminta yrityksessä muodostuu maatalouskoneiden sekä varaosien myynnistä. Työn toisena tavoitteena on lisätä myyntiä ja asiakasvolyymia valmistuneiden verkkosivujen avulla.
Työ toteutetaan toiminnallisena työnä. Toiminnallinen osuus on verkkosivujen luonti. Työn teoriaosuus on tehty tukemaan toiminnallista osuutta. Teoria-osuudessa käsitellään markkinointia laajempana käsitteenä sekä syvennytään digitaaliseen markkinointiin, verkkosivuihin markkinoinnissa, markkinointiviestinnässä sekä viestintään liittyviin porrasmalleihin.
Kirjoitetun tekstin lisäksi teoriaa havainnollistamaan on liitetty myös kuvia. Teorian tarkoituksena on antaa lisää tietoperustaa verkkosivujen luomiselle.
Opinnäytetyö tehdään kuuden kuukauden kuluessa. Sen teko aloitetaan toiminnallisen osuuden tekemisellä. Toiminnalliseen osuuteen kuuluu verkkosivujen laatimisen lisäksi konsultointipalavereja toimeksiantajan kanssa, suunnittelua, tarkistuksia sekä arviointeja. Lopuksi toimeksiantajalle muodostetaan kehityssuunnitelma verkkosivujen ylläpitoon tulevaisuutta varten. Toiminnallisen osuuden valmistuttua siirrytään teoriaosuuden tekoon.
Lopputuloksena saadaan toimivat verkkosivut AgriAitalle ja muodostetaan toimiva teoriaosuus, joka tukee toiminnallista osuutta. Verkkosivut lisäävät yrityksen näkyvyyttä, mikä johtaa tulevaisuudessa myynnin nousuun.
Työ toteutetaan toiminnallisena työnä. Toiminnallinen osuus on verkkosivujen luonti. Työn teoriaosuus on tehty tukemaan toiminnallista osuutta. Teoria-osuudessa käsitellään markkinointia laajempana käsitteenä sekä syvennytään digitaaliseen markkinointiin, verkkosivuihin markkinoinnissa, markkinointiviestinnässä sekä viestintään liittyviin porrasmalleihin.
Kirjoitetun tekstin lisäksi teoriaa havainnollistamaan on liitetty myös kuvia. Teorian tarkoituksena on antaa lisää tietoperustaa verkkosivujen luomiselle.
Opinnäytetyö tehdään kuuden kuukauden kuluessa. Sen teko aloitetaan toiminnallisen osuuden tekemisellä. Toiminnalliseen osuuteen kuuluu verkkosivujen laatimisen lisäksi konsultointipalavereja toimeksiantajan kanssa, suunnittelua, tarkistuksia sekä arviointeja. Lopuksi toimeksiantajalle muodostetaan kehityssuunnitelma verkkosivujen ylläpitoon tulevaisuutta varten. Toiminnallisen osuuden valmistuttua siirrytään teoriaosuuden tekoon.
Lopputuloksena saadaan toimivat verkkosivut AgriAitalle ja muodostetaan toimiva teoriaosuus, joka tukee toiminnallista osuutta. Verkkosivut lisäävät yrityksen näkyvyyttä, mikä johtaa tulevaisuudessa myynnin nousuun.