Hyvinkään kaupungin palvelutorin palvelutorikoordinaattorin työnkuvaus ja hankintabudjetti
Hätönen, Jenni (2024)
Hätönen, Jenni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134920
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134920
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu yhteistyössä Hyvinkään kaupungin kanssa. Työn tavoitteena on ollut määritellä tarkemmin palvelutorikoordinaattorin rooli ja tehtävät kaupungin uudessa palvelutorimallissa. Hyvinkään Palvelutori on Hyvinkäälle avattava uusi konsepti palvelujen tuottajana ja koordinaattorin rooli on keskeinen palvelutorin toiminnassa.
Työn tarkoituksena on ollut luoda kattava kuva palvelutorikoordinaattorin työtehtävistä, -vaatimuksista ja -haasteista. Tämän tiedon avulla pyritään parantamaan sekä koordinaattorin että koko palvelutorin toimintaa.
Opinnäytetyössä on tarkasteltu palvelutorikonseptin taustoja ja kehitystä sekä koordinaattorin roolia erilaisten lähteiden kautta. Empiiriset tiedot on kerätty haastattelemalla eri koordinaattoreita sekä muita keskeisiä toimijoita. Kehittäminen tapahtuu päiväkirja muodossa palvelutoritoiminnan kehittämisen rinnalla.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että palvelutorikoordinaattorin työ on monipuolista ja haastavaa. Koordinaattori toimii usean eri tahon välisenä linkkinä ja vastaa palvelutorin sujuvasta toiminnasta. Työtehtäviin kuuluu muun muassa palvelujen suunnittelu, asiakaspalvelu, yhteistyö eri toimijoiden kanssa sekä palvelutorin markkinointi yhteistyössä palvelutoripäällikön kanssa.
Palvelutorikoordinaattorin rooli on keskeinen palvelutorin onnistumisessa. Koordinaattori tarvitsee hyvät vuorovaikutustaidot, organisointikyvyn ja ongelmanratkaisutaidot. Hänen on lisäksi hallittava taloushallinnon perusteet ja budjetointi.
Tämä opinnäytetyö on tuottanut arvokasta tietoa palvelutorikoordinaattorin työstä. Tuloksia voidaan hyödyntää koordinaattorin työtehtävien tarkentamisessa, koulutuksen suunnittelussa sekä palvelutorin toiminnan kehittämisessä. Hyvinkään kaupungin palvelutori on hyvä esimerkki siitä, miten palvelut voidaan keskittää yhteen paikkaan ja tehdä niistä helpommin saatavilla.
Työn tarkoituksena on ollut luoda kattava kuva palvelutorikoordinaattorin työtehtävistä, -vaatimuksista ja -haasteista. Tämän tiedon avulla pyritään parantamaan sekä koordinaattorin että koko palvelutorin toimintaa.
Opinnäytetyössä on tarkasteltu palvelutorikonseptin taustoja ja kehitystä sekä koordinaattorin roolia erilaisten lähteiden kautta. Empiiriset tiedot on kerätty haastattelemalla eri koordinaattoreita sekä muita keskeisiä toimijoita. Kehittäminen tapahtuu päiväkirja muodossa palvelutoritoiminnan kehittämisen rinnalla.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että palvelutorikoordinaattorin työ on monipuolista ja haastavaa. Koordinaattori toimii usean eri tahon välisenä linkkinä ja vastaa palvelutorin sujuvasta toiminnasta. Työtehtäviin kuuluu muun muassa palvelujen suunnittelu, asiakaspalvelu, yhteistyö eri toimijoiden kanssa sekä palvelutorin markkinointi yhteistyössä palvelutoripäällikön kanssa.
Palvelutorikoordinaattorin rooli on keskeinen palvelutorin onnistumisessa. Koordinaattori tarvitsee hyvät vuorovaikutustaidot, organisointikyvyn ja ongelmanratkaisutaidot. Hänen on lisäksi hallittava taloushallinnon perusteet ja budjetointi.
Tämä opinnäytetyö on tuottanut arvokasta tietoa palvelutorikoordinaattorin työstä. Tuloksia voidaan hyödyntää koordinaattorin työtehtävien tarkentamisessa, koulutuksen suunnittelussa sekä palvelutorin toiminnan kehittämisessä. Hyvinkään kaupungin palvelutori on hyvä esimerkki siitä, miten palvelut voidaan keskittää yhteen paikkaan ja tehdä niistä helpommin saatavilla.