Användning av Adobe After Effects vid videomarknadsföring
Öhblom, Jonas (2015)
Öhblom, Jonas
Yrkeshögskolan Novia
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502182349
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502182349
Tiivistelmä
Examensarbetet beskriver användningen av Adobe After Effects vid videomarknadsföring. Videomarknadsföring är ett populärt och snabbt växande sätt att marknadsföra företaget på. Marknadsföringsvideon är gjord med Adobe After Effects för skribentens eget företag. Videon är gjord med endast grafiska element. Videon skall användas som en presentation av företaget. Företaget grundades år 2012 och skribenten samarbetar med några studievänner. Både förslag och krav på videon har skribenten fått från sina medarbetare.
Verktyget som valdes är ett av de vanligaste och mera avancerade videoediteringsprogram som används, Adobes After Effects. Med detta program kan man skapa grafiska videor eller editera självfilmade videor.
Detta examensarbete beskriver hur och varför man bör använda video som marknadsföringsverktyg och hur man ska gå tillväga. Detta examensarbete berättar även om andra liknande program. My Bachelor´s thesis describes the use of Adobe After Effects for video marketing. Video marketing is a popular and very fast growing form of marketing. The author has chosen to make a graphic only video for his own company. The company was established in 2012 and the author works together with a couple of study associates. The author has had both inputs and requirements on the video from his coworkers.
The tool that was chosen to make this video is one of the most popular softwares for video editing, Adobe After Effects. With this program you can establish either graphic only videos or edit a camera captured video clip.
This thesis describes why it is important to market a company using video and how the writer has made the video and with what tools. The thesis work also includes comparisons with other software similar to Adobes After Effects.
Verktyget som valdes är ett av de vanligaste och mera avancerade videoediteringsprogram som används, Adobes After Effects. Med detta program kan man skapa grafiska videor eller editera självfilmade videor.
Detta examensarbete beskriver hur och varför man bör använda video som marknadsföringsverktyg och hur man ska gå tillväga. Detta examensarbete berättar även om andra liknande program.
The tool that was chosen to make this video is one of the most popular softwares for video editing, Adobe After Effects. With this program you can establish either graphic only videos or edit a camera captured video clip.
This thesis describes why it is important to market a company using video and how the writer has made the video and with what tools. The thesis work also includes comparisons with other software similar to Adobes After Effects.