Tekoälyn hyödyntäminen/käyttäminen markkinoinnissa : Tekoälypohjaisten nettisivurakennus sovellusten analyysi
Soranta, Elias (2024)
Soranta, Elias
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121235221
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121235221
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia tekoälypohjaisia verkkosivutyökaluja ja niiden soveltuvuutta pienten ja keskisuurten yritysten liiketoiminnan tarpeisiin. Työssä keskityttiin erityisesti B2B-sektorilla toimivan myynti- ja markkinointiyrityksen verkkosivuratkaisujen kehittämiseen. Työn tavoitteena oli arvioida, kuinka tekoäly voi tehostaa verkkosivujen suunnitteluprosessia, sekä vertailla neljää keskeistä alustaa (Webnode, 10Web, Hostinger ja Wix) löytääkseen yrityksen tarpeisiin sopivimman ratkaisun.
Työn tausta korostaa verkkosivujen keskeistä roolia nykyaikaisessa markkinoinnissa ja viestinnässä sekä tekoälytyökalujen merkitystä kustannustehokkaina ja nopeina ratkaisuina. Pienyrityksillä ei usein ole resursseja perinteisten verkkosivupalveluiden hyödyntämiseen, mikä luo tarpeen tekoälyä hyödyntävien alustojen tutkimukselle. Tutkimusmetodina käytettiin vertailevaa analyysiä, joka perustui alustoista kerättyyn dokumentaatioon, toiminnallisuuksien arviointiin ja liiketoimintatarpeiden analysointiin.
Tuloksena havaittiin, että kaikki tarkastellut alustat tukevat verkkosivujen luomista ilman teknistä osaamista, mutta niiden tarjoamat ominaisuudet, hinnat ja käyttökohteet vaihtelevat. Webnode ja Hostinger sopivat erityisesti yksinkertaisiin ja edullisiin ratkaisuihin. Wix ja 10Web taas tarjoavat
laajempia tekoälyominaisuuksia ja parempaa mukautuvuutta. 10Web erottui suositeltavimpana vaihtoehtona myynti- ja markkinointiyritykselle, sillä se yhdistää WordPress-yhteensopivuuden, kustannustehokkuuden, tekoälytuetut työkalut ja erinomaisen hakukoneoptimoinnin.
Johtopäätöksenä todettiin, että tekoälypohjaiset verkkosivutyökalut tarjoavat merkittäviä etuja, mutta eivät vielä täysin korvaa perinteisiä verkkosivupalveluita erityisen monimutkaisiin tarpeisiin.
Suosituksena on, että myynti- ja markkinointiyritys hyödyntää 10Web-alustaa verkkosivustonsa kehittämisessä ja optimoinnissa. Tämä valinta tukee yrityksen kasvutavoitteita ja kilpailukykyä B2B markkinoilla.
Työn tausta korostaa verkkosivujen keskeistä roolia nykyaikaisessa markkinoinnissa ja viestinnässä sekä tekoälytyökalujen merkitystä kustannustehokkaina ja nopeina ratkaisuina. Pienyrityksillä ei usein ole resursseja perinteisten verkkosivupalveluiden hyödyntämiseen, mikä luo tarpeen tekoälyä hyödyntävien alustojen tutkimukselle. Tutkimusmetodina käytettiin vertailevaa analyysiä, joka perustui alustoista kerättyyn dokumentaatioon, toiminnallisuuksien arviointiin ja liiketoimintatarpeiden analysointiin.
Tuloksena havaittiin, että kaikki tarkastellut alustat tukevat verkkosivujen luomista ilman teknistä osaamista, mutta niiden tarjoamat ominaisuudet, hinnat ja käyttökohteet vaihtelevat. Webnode ja Hostinger sopivat erityisesti yksinkertaisiin ja edullisiin ratkaisuihin. Wix ja 10Web taas tarjoavat
laajempia tekoälyominaisuuksia ja parempaa mukautuvuutta. 10Web erottui suositeltavimpana vaihtoehtona myynti- ja markkinointiyritykselle, sillä se yhdistää WordPress-yhteensopivuuden, kustannustehokkuuden, tekoälytuetut työkalut ja erinomaisen hakukoneoptimoinnin.
Johtopäätöksenä todettiin, että tekoälypohjaiset verkkosivutyökalut tarjoavat merkittäviä etuja, mutta eivät vielä täysin korvaa perinteisiä verkkosivupalveluita erityisen monimutkaisiin tarpeisiin.
Suosituksena on, että myynti- ja markkinointiyritys hyödyntää 10Web-alustaa verkkosivustonsa kehittämisessä ja optimoinnissa. Tämä valinta tukee yrityksen kasvutavoitteita ja kilpailukykyä B2B markkinoilla.