Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

eTasku käyttöopas yrityksille

Koutokangas, Kreeta (2024)

 
Avaa tiedosto
Koutokangas_Kreeta.pdf (4.357Mt)
Lataukset: 


Koutokangas, Kreeta
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121235338
Tiivistelmä
Asiakaskokemuksen merkitys on kasvanut teknologian kehityksen ja muuttuvien liiketoiminta trendien myötä. Yritykset hyödyntävät yhä enemmän palveluita ja ohjelmistoja, jotka tehostavat hallinnollisia toimintoja. Prosessien optimoinnin ohella kehitystä vauhdittaa myös datan ja teknologian kasvava rooli. Yritykset kilpailuttavat palveluntarjoajia, ja yksi keskeisistä kilpailueduista on palveluiden käyttäjäystävällisyys, joka toimii merkittävänä erottuvuustekijänä markkinoilla.


Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda selkeä ja käytännönläheinen käyttöopas eTasku Solutions Oy:n mobiilisovelluksen ja verkkoportaalin käyttöön. Opas on suunnattu yrityksille, eli eTaskun loppuasiakkaille. Käyttöoppaan tarkoitus on tukea eTaskun käyttöönotossa ja perustoimintojen hallinnassa. Työn tavoite on parantaa käyttäjäkokemusta, helpottaa palvelun käyttöönottoa ja vähentää asiakkaiden kohtaamia haasteita ohjelmaa käyttäessä. Opas on luotu käyttöönottovaihetta varten, joten ohjelman edistyneet ominaisuudet on rajattu oppaan ulkopuolelle.


Työn tietoperusta pohjautuu lähteisiin, jotka käsittelevät digitaalista taloushallintoa, käyttäjäystävällisyyttä sekä asiakaskokemuksen merkitystä yritysten liiketoiminnassa. Kirjallisuuskatsaus antoi ymmärrystä taloushallinnon digitalisaation vaikutuksista yrityksen prosessien tehokkuuteen ja asiakaskokemusta edistävistä keinoista.


Opas on suunniteltu ja toteutettu syksyllä 2024 havainnoimalla käytännön kokemuksia ja hyödyntämällä toimeksiantajan kanssa käytyjä konsultaatiohaastatteluja. Opinnäytetyön empiirisessä osassa käsiteltiin käyttöoppaan suunnittelu- ja toteutusprosessia yksityiskohtaisesti. Työn toteutusta havainnollistettiin esimerkkien avulla, joissa esiteltiin oppaan sisällön ja rakenteen kehityksessä tehtyjä ratkaisuja. Toiminnallisen osion lopputuloksena syntyi asiakaslähtöinen käyttöopas, joka sisältää johdannon, sisällysluettelon ja kuusi päälukua. Selkeä ja helppolukuinen opas keskittyy mobiilisovelluksen ja verkkopalvelun keskeisiin toimintoihin.


Työn pohdintaosuudessa arvioitiin oppaan käytännön hyödyllisyyttä kohderyhmälle sekä sen kykyä tukea eTaskun tehokasta käyttöönottoa. Lisäksi tarkasteltiin prosessin aikana esiin nousseita kehitysideoita, jotka voivat toimia pohjana oppaan jatkokehitykselle. Teknologian kehitys muuttaa jatkuvasti toimintamalleja ja sen mahdollisuudet kasvavat tulevaisuudessa, jonka takia jatkuva asiakaslähtöinen tuotekehitys on välttämätöntä pitkäaikaisen menestyksen kannalta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste