Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nuorten aikuisten vaatehankintoja ohjaavat tekijät : miten kotimaiset vaatebrändit vastaavat tarpeisiin?

Kuusimäki, Salla (2024)

 
Avaa tiedosto
Kuusimaki_Salla.pdf (248.4Kt)
Lataukset: 


Kuusimäki, Salla
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121235220
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli kartoittaa nuorten aikuisten vaatehankintoihin vaikuttavia tekijöitä sekä heidän näkemyksiään suomalaisista vaatebrändeistä. Tarkoituksena oli siis saada syvällistä tietoa esimerkiksi siitä, millaisia arvoja heidän ostokäyttäytymisessään korostuu sekä millaisena he kokevat suomalaisen muodin tarjonnan suhteessa omiin odotuksiinsa ja tarpeisiinsa. Työn aihe tuli valituksi sen ajankohtaisuuden vuoksi. Kotimainen vaateala on viime vuosina joutunut kohtaamaan monia haasteita, mikä on johtanut siihen, että moni alan yritys on joutunut lopettamaan toimintansa.

Aiheeseen perehdyttiin kartoittamalla sekä kotimaisen vaatealan tilannetta että kuluttajien ostokäyttäytymistä. Työn menetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Haastatteluiden avulla pyrittiin tunnistamaan mahdollisia kehityskohteita suomalaiselle vaatealalle.

Haastatteluiden keskeisenä tuloksena oli se, että kotimaiset vaatebrändit eivät monilta osin vastaa nuorten aikuisten tyyli- ja muotitarpeita. Haastateltavat kokivat suomalaisten vaatebrändien tyylin liian muodottomaksi, epätyylikkääksi ja vanhahtavaksi. Lisäksi suurin osa kotimaisista vaatebrändeistä koettiin hintatasoltaan jo liian korkeiksi. Haastateltavat kertoivat kaipaavansa kotimaisilta vaatebrändeiltä enemmän kohtuuhintaisia, tyylikkäämpiä ja tyköistuvampia vaihtoehtoja.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste