Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kohti vastuullisempaa ravintolaliiketoimintaa : asiakaslähtöisesti kehittäen

Kulju, Raija (2024)

 
Avaa tiedosto
Kulju_Raija.pdf (692.3Kt)
Lataukset: 


Kulju, Raija
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121535972
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin ravintola-alan yrityksen vastuullisuuden kehittämistä asiakaslähtöisyyden näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena oli tuottaa kohdeorganisaation käyttöön kehittämissuunnitelma, jossa on konkreettisia kehittämisehdotuksia yrityksen liiketoiminnan vastuullisuuden ja vastuullisuusviestinnän kehittämiseen.

Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jossa käytettiin aineistonkeruumenetelminä teemahaastattelua ja puolistrukturoitua haastattelua. Haastatteluaineisto analysoitiin abduktiivisella eli teoriaohjaavalla sisällönanalyysilla. Tutkimusjoukko koostui kymmenestä kohdeorganisaation sidosryhmien edustajasta.

Vastuullisuuden kehittämisen näkökulmasta nousi kehittämisehdotuksia sosiaalisen, kulttuurisen, ekologisen ja taloudellisen vastuullisuuden osa-alueilta. Vastuullisuusviestinnän näkökulmasta keskeisimmät kehitysehdotukset olivat vastuullisuuden tarinallistaminen, kumppanuudet vastuullisten toimijoiden kanssa ja vastuullisuussertifiointi. Tutkimuksen lopputuotoksena koostettiin Service Logic Business Model Canvas, jonka avulla visualisoitiin kohdeorganisaation vastuullisuuden ja vastuullisuusviestinnän kehittämistä sekä arvon tuottamista sidosryhmille.
 
In this thesis, the development of business responsibility in a restaurant company was studied from a customer-oriented perspective. The aim of the study was to produce a development plan for the target organization, containing concrete development proposals for improving the company's business responsibility and responsibility communication.

The study was carried out as a qualitative study using thematic and semi-structured interviews as data collection methods. The interview material was analyzed using an abductive content analysis. The key informants consisted of ten stakeholder representatives of the target organization.

From the responsibility development perspective, development proposals emerged in the areas of social, cultural, ecological and economic responsibility. From the perspective of responsibility communication, the main development proposals were the development of responsibility stories, partnerships with responsible actors and responsibility certification. The final product of the study was the Service Logic Business Model Canvas, which was used to visualize the development of responsibility and responsibility communication in the target organization and the creation of value for stakeholders.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste