Asiakaskokemus ja markkinointi
Häkkilä, Iida; Siipola, Marjo-Riitta (2024)
Häkkilä, Iida
Siipola, Marjo-Riitta
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121335647
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121335647
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on kaksiosainen, samalle toimeksiantajalle on tuotettu sekä asiakastyytyväisyyskysely että somekampanja.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle asiakastyytyväisyyskysely, jota hän voi halutessaan hyödyntää. Teoriaosuuteen on koottu tietoa asiakaskokemuksesta, sen mittaamisesta ja johtamisesta sekä perusteltu asiakaskokemuksen merkitys nykyajan organisaatioissa. Toimeksiantaja voi hyödyntää teoriaosuutta mm. kyselyn ajoituksessa, tulkitessaan asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia sekä suunnitellessaan asiakaskokemusstrategiaa.
Lisäksi tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle somekampanja. Teoriaosuuteen on koottu tietoa, miten organisaatio voi toteuttaa markkinointisuunnitelman ja -kampanjan. Toimeksiantaja voi hyödyntää teoriaosuutta omassa markkinoinnin suunnittelussaan sekä mahdollisten tulosten mittaamisessa ja arvioinnissa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle asiakastyytyväisyyskysely, jota hän voi halutessaan hyödyntää. Teoriaosuuteen on koottu tietoa asiakaskokemuksesta, sen mittaamisesta ja johtamisesta sekä perusteltu asiakaskokemuksen merkitys nykyajan organisaatioissa. Toimeksiantaja voi hyödyntää teoriaosuutta mm. kyselyn ajoituksessa, tulkitessaan asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia sekä suunnitellessaan asiakaskokemusstrategiaa.
Lisäksi tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle somekampanja. Teoriaosuuteen on koottu tietoa, miten organisaatio voi toteuttaa markkinointisuunnitelman ja -kampanjan. Toimeksiantaja voi hyödyntää teoriaosuutta omassa markkinoinnin suunnittelussaan sekä mahdollisten tulosten mittaamisessa ja arvioinnissa.