Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Effekten av marknadsföring på TikTok för små och medelstora företag i Österbotten

Grahn, William (2024)

Avaa tiedosto
Grahn_William.pdf (2.226Mt)
Lataukset: 


Grahn, William
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121335706
Tiivistelmä
Nykypäivän digitalisoituneessa maailmassa, jossa kuluttajat viettävät yhä enemmän aikaa verkossa ja perinteisen markkinoinnin tehokkuus laskee, yritysten on oltava sosiaalisessa mediassa tavoittaakseen kuluttajat ja tullakseen näkyviksi. Yritykset ovat pitkään rakentaneet brändejään eri sosiaalisen median kanavien kautta, mutta niiden on jatkuvasti oltava tietoisia uusista kanavista ja siitä, mikä sosiaalisen median alusta sopii heille parhaiten. TikTok on suhteellisen uusi ja ainutlaatuinen markkinointialusta, joten yritysten on muutettava ajatteluaan markkinoinnista ja luotava alustaan sopivia lyhyitä ja kiinnostavia postauksia. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on saada käsitys siitä, kuinka tehokas TikTok on alustana brändin rakentamiselle.

Koska TikTok on suhteellisen uusi markkinointialusta, ongelmana on, että brändäyksestä ja TikTokista ei ole paljon aiempaa tutkimusta. Tämän työn tarkoituksena oli selvittää, mikä vaikutus TikTokilla on bränditietoisuuteen, brändi-identiteettiin ja brändikuvaan, erityisesti keskittymällä Pohjanmaan pieniin ja keskisuuriin yrityksiin, joilla ei ole samanlaista brändin vakiintumista kuin maan suuremmilla yrityksillä.

Menetelmänä käytettiin haastatteluja Närpes Grönsakerin, Baltic Yachtsin ja Pikap Kitchenin kanssa. Lisäksi Yrkeshögskolan Novian opiskelijoille lähetettiin kysely, jossa yhdistettiin sekä yritys- että kuluttajanäkökulmat ja selvitettiin, mikä vaikutus TikTokilla on ollut molemmin puolin.

Tulokset osoittavat, että yritykset voivat luoda TikTokin avulla bränditietoisuutta, brändi identiteettiä ja brändikuvaa, ja että alusta on erityisen tehokas bränditietoisuuden luomiseen. Tulokset myös osoittavat, että yritysten ei tule pitää myyntiä alustan päätavoitteena, ja että viihteelliset postaukset, jotka antavat henkilökohtaisen tunteen yrityksestä, ovat tehokkaita menestyksen kannalta alustalla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste