Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Improving Change Management In Case Company X

Ruikka, Santtu (2024)

 
Avaa tiedosto
Ruikka_Santtu.pdf (1.842Mt)
Lataukset: 


Ruikka, Santtu
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121535974
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tarkastella viimeisintä merkittävää muutosta, joka vaikutti suurimpaan osaan tapausyrityksen henkilöstöstä, ja havainnoida sen avulla muutoksen johtamisen keinoja yrityksessä. Tutkimus keskittyy yrityksen vanhan viestintäjärjestelmän korvaamiseen modernilla järjestelmällä, jonka tavoitteena on parantaa datalähtöistä asiakaspalvelua ja operatiivista tehokkuutta. Tavoitteena on tarjota tietoa toimeksiantajayritykselle ja työkaluja muutoksen johtamisprosessien parantamiseen tulevaisuudessa.
Opinnäytetyö perustuu John P. Kotterin kahdeksanvaiheiseen muutoksenjohtamisteoriaan. Teoriaa tukevat muut muutosjohtamiseen liittyvät teoriat, jotka keskittyvät muutosvastarintaan ja sen teemoihin.
Tutkimus toteutettiin käyttämällä sekamenetelmää, jossa tutkimukseen sisältyi laadullinen haastattelu ja määrällinen kyselylomake, jossa oli joitakin avoimia kysymyksiä. Tutkimusmenetelmä valittiin tuottamaan tehokkaasti kaksi erilaista näkökulmaa muutos prosessiin. Lopputyön tekijä haastatteli muutoshankkeen avainhenkilöä ja lähetti verkkokyselyn työntekijöille. Näiden eri tutkimusten tuloksia tarkasteltiin erojen löytämiseksi ja verrattiin teoriaan. Tutkimus tehtiin retrospektiivisesti muutoshankkeeseen.
Tutkimus saavutti sille annetun tavoitteen, joka oli löytää kehityskohtia muutosjohtamisessa sekä antaa löydöksiin perustuen parannusehdotuksia. Tutkimuksessa tunnistettiin alueita ja toimia, jotka olivat vaikuttaneet työntekijöiden kokemukseen muutoksesta. Nämä alueet olivat pääasiassa viestinnän, koulutuksen ja tuen puutteita muutoksen aikana. Työntekijät kokivat muutoksenjohtamismenetelmät ja -työkalut osittain riittämättömiksi. Tulokset antoivat pohjan suosituksille, kuten viestintästrategian parantamiselle, fyysisen tuen lisäämiselle ja erillisen muutoksenjohtamissuunnitelman toteuttamiselle. Jatkuvia pieniä muutoksia suositeltiin myös parantamaan työntekijöiden muutosvalmiutta.
Tehokas ja oikein mitoitettu muutosjohtaminen on tärkeää uusien järjestelmien ja uudistusten läpiviennille. Annetut suositukset voivat ohjata ja parantaa toimeksiantajayrityksen tulevien muutoshankkeiden laatua, kunhan niitä sovelletaan oikein.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste