Markkinointisuunnitelma Ritualsille : ehdotuksia yrityksen myynnin kehittämiseksi sekä nuorempiin ikäluokkiin kohdistuvasta mainonnasta
Kopra, Senni (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121636134
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121636134
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni tarkastellaan hollantilaisen Rituals Cosmeticsin markkinointistrategiaa ja annetaan ehdotuksia sen kehittämiseksi erityisesti nuorempia ikäryhmiä tavoittaen. Rituals, joka saapui Suomen markkinoille vuonna 2021, on vakiinnuttanut asemansa laadukkaiden kosmetiikkatuotteiden tarjoajana. Työn tavoitteena on tarjota konkreettisia ideoita yrityksen myynnin kasvattamiseksi ja sosiaalisen median hyödyntämiseksi tehokkaammin.
Opinnäytetyöni nostaa esiin yrityksen vahvuudet, kuten sen ekologisuuden ja ainutlaatuiset tuotekonseptit, mutta tuo myös esille kehityskohteita. Esimerkiksi nuorille suunnattu autenttisempi markkinointi sekä heidän mieltymystensä tarkempi huomioiminen voisivat vahvistaa yrityksen vetovoimaa. Sosiaalisen median ja tekoälyn hyödyntäminen korostuvat työn ehdotuksissa, kuten yhteistyön lisääminen sisällöntuottajien kanssa ja asiakastyytyväisyyden analysointi digitaalisten työkalujen avulla.
Hyödynnän työssäni sekä henkilökohtaista kokemustani yrityksen työntekijänä että tekoälyn tuottamia ideoita. Näiden avulla luodaan kattava ja innovatiivinen suunnitelma, joka heijastelee sekä nykyisiä trendejä että yrityksen omia arvoja.
Opinnäytetyöni johtopäätöksissä korostetaan, että Rituals on jo oikealla tiellä, mutta lisäpanostukset nuoriin kohdistuvassa markkinoinnissa ja jatkuva kehitystyö auttavat yritystä pysymään kilpailukykyisenä myös tulevaisuudessa.
Opinnäytetyöni nostaa esiin yrityksen vahvuudet, kuten sen ekologisuuden ja ainutlaatuiset tuotekonseptit, mutta tuo myös esille kehityskohteita. Esimerkiksi nuorille suunnattu autenttisempi markkinointi sekä heidän mieltymystensä tarkempi huomioiminen voisivat vahvistaa yrityksen vetovoimaa. Sosiaalisen median ja tekoälyn hyödyntäminen korostuvat työn ehdotuksissa, kuten yhteistyön lisääminen sisällöntuottajien kanssa ja asiakastyytyväisyyden analysointi digitaalisten työkalujen avulla.
Hyödynnän työssäni sekä henkilökohtaista kokemustani yrityksen työntekijänä että tekoälyn tuottamia ideoita. Näiden avulla luodaan kattava ja innovatiivinen suunnitelma, joka heijastelee sekä nykyisiä trendejä että yrityksen omia arvoja.
Opinnäytetyöni johtopäätöksissä korostetaan, että Rituals on jo oikealla tiellä, mutta lisäpanostukset nuoriin kohdistuvassa markkinoinnissa ja jatkuva kehitystyö auttavat yritystä pysymään kilpailukykyisenä myös tulevaisuudessa.