Planning and Preparation for B2B Visitors: establishing best practices case company X
Johansson, Jenny (2024)
Johansson, Jenny
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121636056
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121636056
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö standardisoi B2B-asiakaskäyntien suunnittelun kartoittamalla eri vaiheet ja kehittämällä prosessin ensimmäisestä asiakaskontaktista varsinaiseen vierailuun. Prosessiin sisältyvät vaiheet olivat suunnitteluvaihe, varausvaihe ja varsinainen vierailu. Kokonaisuuteen
kuului vierailujen tarkoituksen ja tavoitteiden tekeminen läpinäkyväksi kaikille osapuolille.
Tavoitteena oli tunnistaa parhaat käytännöt ja luoda prosessi asiakaskäyntien suunnittelun parantamiseksi yritys X:ssä. Tavoitteena oli varmistaa johdonmukaisuus ja onnistuneet vierailut, jotka täyttävät asiakkaiden odotukset.
Tulokset osoittavat, että asiakastyytyväisyys voidaan saavuttaa vain, jos asiakkaiden tarpeet ja odotukset täyttyvät. Näiden tarpeiden täyttäminen edellyttää koko isäntäorganisaation yhteistyötä, mikä vaatii vahvaa organisaatiokulttuuria. Lisäksi roolien ja vastuiden määrittely korostettiin tehokkaan vierailusuunnittelun kannalta ratkaisevana. Kaikki nämä tekijät otettiin huomioon suunnitteluprosessin ja toimintatapojen kehittämisen aikana.
kuului vierailujen tarkoituksen ja tavoitteiden tekeminen läpinäkyväksi kaikille osapuolille.
Tavoitteena oli tunnistaa parhaat käytännöt ja luoda prosessi asiakaskäyntien suunnittelun parantamiseksi yritys X:ssä. Tavoitteena oli varmistaa johdonmukaisuus ja onnistuneet vierailut, jotka täyttävät asiakkaiden odotukset.
Tulokset osoittavat, että asiakastyytyväisyys voidaan saavuttaa vain, jos asiakkaiden tarpeet ja odotukset täyttyvät. Näiden tarpeiden täyttäminen edellyttää koko isäntäorganisaation yhteistyötä, mikä vaatii vahvaa organisaatiokulttuuria. Lisäksi roolien ja vastuiden määrittely korostettiin tehokkaan vierailusuunnittelun kannalta ratkaisevana. Kaikki nämä tekijät otettiin huomioon suunnitteluprosessin ja toimintatapojen kehittämisen aikana.