MONIMERKKIKORJAAMON ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS : Näkyvyyden lisääminen
Salo, Lauri (2015)
Salo, Lauri
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502252560
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502252560
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Mikkelin AS-Huollon asiakkaiden mielipiteitä ja tyytyväisyyttä korjaamon toimintaan. Työn tavoitteena oli myös tutkia eri keinoja asiakastyytyväisyyden, -uskollisuuden sekä -määrän kasvattamiseen. Työssä käydään lävitse jossain määrin tutkimustyölle asetettuja vaatimuksia ja tavoitteita. Tutkimuksessa hyödynnettiin joiltain osin aikaisempia kyselyitä, mutta sen lopullinen muoto on hiottu vastaamaan AS-Huollon tarpeita.
Tutkimus painottuu myös pitkältä osin asiakastyytyväisyyteen sekä mainonnan eri muotoihin ja niiden tarjoamiin mahdollisuuksiin uusien asiakkaiden hankkimisessa. Pyrin käyttämään työssä mahdollisimman uusia lähteitä sekä suomen- että englanninkielisestä kirjallisuudesta. Kysely toteutettiin paperimuotoisena paikan päällä sekä puhelinhaastattelujen kautta. Kyselyn päätteeksi korjaamohenkilökunta sai käyttöönsä kyselyn tuottamat tulokset sekä listan kehitysehdotuksista, joilla voitaisiin parantaa kyselyssä esiin tulleita ongelmakohtia. Kehitysehdotukset liittyivät käytännön tasolla ilmenneisiin puutteisiin, asiakastyytyväisyyden ylläpitämiseen sekä yrityksen näkyvyyden lisäämiseen. Työn lopussa on esitetty käytäntöön laitetut ehdotukset.
Tutkimus painottuu myös pitkältä osin asiakastyytyväisyyteen sekä mainonnan eri muotoihin ja niiden tarjoamiin mahdollisuuksiin uusien asiakkaiden hankkimisessa. Pyrin käyttämään työssä mahdollisimman uusia lähteitä sekä suomen- että englanninkielisestä kirjallisuudesta. Kysely toteutettiin paperimuotoisena paikan päällä sekä puhelinhaastattelujen kautta. Kyselyn päätteeksi korjaamohenkilökunta sai käyttöönsä kyselyn tuottamat tulokset sekä listan kehitysehdotuksista, joilla voitaisiin parantaa kyselyssä esiin tulleita ongelmakohtia. Kehitysehdotukset liittyivät käytännön tasolla ilmenneisiin puutteisiin, asiakastyytyväisyyden ylläpitämiseen sekä yrityksen näkyvyyden lisäämiseen. Työn lopussa on esitetty käytäntöön laitetut ehdotukset.