Asiakaspalvelutyön kehittämisprojekti taksialan yrityksessä
Jussila, Olli (2024)
Jussila, Olli
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736512
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736512
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää asiakastyytyväisyyttä taksiyrityksessä. Tutkimus on ajankohtainen, sillä taksialan asiakastyytyväisyyteen liittyvissä uutisoinneissa on ilmennyt paljon puutteita palveluissa.
Työssä keskitytään erityisesti yhteen taksialanyritykseen ja sen asiakastyytyväisyyteen. Toimeksiantajayrityksessä ei ole aiemmin kerätty palautetta asiakastyytyväisyyskyselyn avulla, joten opinnäytetyössä suunnitellaan ja toteutetaan tällainen kysely. Kyselyn avulla yritys saa arvokasta tietoa asiakkaiden mielipiteistä ja kehitysehdotuksista.
Opinnäytetyössä käsitellään asiakastyytyväisyyden käsitettä ja sen mittaamista. Kyselylomake on rakennettu paperisena versiona ja se on liitteenä työssä. Kyselylomakkeen toimivuutta testataan pilottivaiheessa ja lomaketta muutetaan tarvittaessa.
Opinnäytetyön tuloksia voidaan jatkossa hyödyntää kyselylomakkeen avulla. Kyselylomaketta voidaan tarvittaessa täsmentää ja laajentaa asiakastyytyväisyyden seuraamisen ja kehittämisen tarpeiden mukaisesti.
Työssä keskitytään erityisesti yhteen taksialanyritykseen ja sen asiakastyytyväisyyteen. Toimeksiantajayrityksessä ei ole aiemmin kerätty palautetta asiakastyytyväisyyskyselyn avulla, joten opinnäytetyössä suunnitellaan ja toteutetaan tällainen kysely. Kyselyn avulla yritys saa arvokasta tietoa asiakkaiden mielipiteistä ja kehitysehdotuksista.
Opinnäytetyössä käsitellään asiakastyytyväisyyden käsitettä ja sen mittaamista. Kyselylomake on rakennettu paperisena versiona ja se on liitteenä työssä. Kyselylomakkeen toimivuutta testataan pilottivaiheessa ja lomaketta muutetaan tarvittaessa.
Opinnäytetyön tuloksia voidaan jatkossa hyödyntää kyselylomakkeen avulla. Kyselylomaketta voidaan tarvittaessa täsmentää ja laajentaa asiakastyytyväisyyden seuraamisen ja kehittämisen tarpeiden mukaisesti.
