Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma tekstiilihuoltoalan yritykselle

Parkkinen, Joonas (2024)

 
Avaa tiedosto
Parkkinen_Joonas.pdf (516.0Kt)
Lataukset: 


Parkkinen, Joonas
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121636416
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsiteltiin markkinointisuunnitelman luomista tekstiilihuoltoalan yritykselle. Tutkimuskysymyksinä olivat, miten pienelle tai keskisuurelle tekstiilihuoltoalan yritykselle luodaan toimiva markkinointisuunnitelma ja kilpailukeinot Suomen tekstiilihuoltoalan markkinoilla kilpailemiseksi, mitkä olisivat yleisesti sopivia asiakaskohderyhmiä ja kuinka nämä asiakaskohderyhmät tavoitetaan. Ennen markkinointisuunnitelman luomista selvitetään markkinoinnin suunnittelua sekä markkinatutkimuksen tekemistä, markkinoinnin kilpailukeinoja ja muita markkinoinnin suunnitteluun liittyviä perusasioita. Tämän jälkeen tutustuttiin digimarkkinointiin, yrityksen verkkosivuston rakentamiseen, hakukoneoptimointiin, sosiaalisen median rooliin liiketoiminnassa, B2B-myyntiin, markkinointisuunnitelman rakentamiseen sekä tekstiilihuoltoalaan Suomessa.

Loppuosassa tehdään markkinointisuunnitelma tekstiilihuoltoalan yritykselle, joka haluaisi laajentaa toimintaansa kuluttaja-asiakkaista myös yritysasiakkaiden palvelemiseen. Lopuksi vielä esitettiin johtopäätöksiä, jotka syntyivät markkinointisuunnitelman rakentamisprosessin aikana. Markkinointisuunnitelman luomisessa hyödynnettiin alan tietokirjallisuutta ja verkkolähteitä. Markkinointisuunnitelmaan oli valittu keskeisiksi markkinoinnin keinoiksi Instagram, Linkedin ja sähköpostimarkkinointi.

Johtopäätöksenä havaittiin, että tärkeimpiä asioita markkinointisuunnitelman luomisessa olivat luotettavat tiedot alan markkinoista ja omien resurssien huomioiminen asiakaskohderyhmien valinnassa sekä sopivien markkinointikanavien ja kilpailustrategioiden valitseminen. Asiakaskohderyhmistä kuluttaja-asiakkaat ja keskisuuret yritykset valittiin markkinointisuunnitelmaan asiakaskohderyhmiksi. Kilpailustrategioiksi valittiin yritykselle markkinoinnin kehittäminen ja hinnoitteluun liittyvät strategiat. Lopussa esitetään kaksi vaihtoehtoista strategiaa kilpailla yritysasiakkaista tekstiilihuoltoalan markkinaympäristössä Suomessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste