Tapahtumamarkkinointikonsepti: Fygitaalinen asiakaskokemus : case KILROY Tripmates
Hänninen, Assi; Lindroos, Katri (2024)
Hänninen, Assi
Lindroos, Katri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736613
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736613
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda fygitaalinen tapahtumamarkkinointikonsepti KILROYlle. Työ tehtiin markkinoimaan KILROYn uutta Tripmates-pienryhmämatkakonseptia. Opinnäytetyön kirjallisen osuuden lisäksi järjestettiin Tripmates Kaverihaku –tapahtuma, jonka tavoitteena oli tuottaa osallistujille onnistunut fygitaalinen asiakaskokemus.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin tietoperustan lisäksi Tanskan Tripmates-tiimin Team Leaderin haastattelua. Haastattelun tarkoituksena oli kartoittaa Tripmates pienryhmämatkakonseptin taustaa ja nykytilannetta. Haastattelun lisäksi käytettiin palvelumuotoilun yhtä keskeisintä keinoa eli asiakaspalvelupolkua. Sen avulla saatiin taattua osallistujille mahdollisimman onnistunut asiakaskokemus.
Fygitaalisuus käsitteenä ei ole kovin tunnettu, mutta fygitaalisten elementtien hyödyntäminen tapahtumissa tulee tulevaisuudessa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus. Tripmates Kaverihaku -tapahtumassa käytettyjen fygitaalisten aktivointien avulla saatiin luotua osallistujille henkilökohtainen asiakaskokemus. Osallistujat ilmaisivat, että heidän halunsa käyttää jatkossakin KILROYn palveluita vahvistui Tripmates Kaverihaku -tapahtuman myötä entisestään. The purpose of this practical thesis was to create a phygital event marketing concept for KILROY. The work was done to market KILROY's new Tripmates small group travel concept. In addition to the written part of the thesis, Tripmates Kaverihaku event was organized with the aim of providing a successful phygital customer experience for the participants.
In addition to the knowledge base, the thesis used an interview with the Team Leader of the Danish Tripmates team. The purpose of the interview was to map the background and current situation of the Tripmates small group travel concept. In addition to the interview, one of the key methods of service design, the customer service journey, was used. It was used to ensure the most successful customer experience for the participants.
Phygitality as a concept is not well known, but the use of phygital elements in events will be more the rule than the exception in the future. The phygital activations used in the Tripmates Kaverihaku event helped to create a personalized customer experience for the participants. Participants expressed that their interest in continuing to use KILROY's services was further boosted by the Tripmates Kaverihaku event.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin tietoperustan lisäksi Tanskan Tripmates-tiimin Team Leaderin haastattelua. Haastattelun tarkoituksena oli kartoittaa Tripmates pienryhmämatkakonseptin taustaa ja nykytilannetta. Haastattelun lisäksi käytettiin palvelumuotoilun yhtä keskeisintä keinoa eli asiakaspalvelupolkua. Sen avulla saatiin taattua osallistujille mahdollisimman onnistunut asiakaskokemus.
Fygitaalisuus käsitteenä ei ole kovin tunnettu, mutta fygitaalisten elementtien hyödyntäminen tapahtumissa tulee tulevaisuudessa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus. Tripmates Kaverihaku -tapahtumassa käytettyjen fygitaalisten aktivointien avulla saatiin luotua osallistujille henkilökohtainen asiakaskokemus. Osallistujat ilmaisivat, että heidän halunsa käyttää jatkossakin KILROYn palveluita vahvistui Tripmates Kaverihaku -tapahtuman myötä entisestään.
In addition to the knowledge base, the thesis used an interview with the Team Leader of the Danish Tripmates team. The purpose of the interview was to map the background and current situation of the Tripmates small group travel concept. In addition to the interview, one of the key methods of service design, the customer service journey, was used. It was used to ensure the most successful customer experience for the participants.
Phygitality as a concept is not well known, but the use of phygital elements in events will be more the rule than the exception in the future. The phygital activations used in the Tripmates Kaverihaku event helped to create a personalized customer experience for the participants. Participants expressed that their interest in continuing to use KILROY's services was further boosted by the Tripmates Kaverihaku event.