Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Intern kommunikation mellan försäljningsavdelningar : en studie i företag X

Snellman, Nelli (2024)

 
Avaa tiedosto
Snellman_Nelli.pdf (1.442Mt)
Lataukset: 


Snellman, Nelli
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736666
Tiivistelmä
Detta examensarbete har utförts på uppdrag av företag X. Uppdragsgivaren i detta arbete är ett företag, som verkar inom sjöfartsbranschen. I detta arbete har man fokuserat sig på försäljningsavdelningarna, som arbetar på land, i Åbo och Helsingfors. Uppdragsgivaren ville ha en helhetsbild av hur samarbete mellan två olika försäljningsavdelningar fungerar.

Avdelningarna som man fokuserat sig på i detta arbete är Business to Business (B2B) och Customer Service & Sales (CSS). Genom undersökningen söker man svar på hur den interna kommunikationen och samarbetet mellan avdelningarna kan förbättras.

Syftet med examensarbetet var att ge uppdragsgivaren insikter i hur medarbetare inom organisationens B2B- och CSS-avdelning upplever samarbetet mellan varandra. Genom detta arbete har man dessutom sökt svar på hur de båda avdelningarna kommunicerar tillsammans i de olika faserna av försäljningsprocessen.

Undersökningen i detta arbete genomfördes med kvalitativa forskningsmetoder. Undersökningens kvalitativa forskning gjordes i form av semistrukturerade intervjuer. Teoridelen i arbetet består av en litteraturöversikt.

Undersökningen kom fram till att den interna kommunikationen kan utvecklas. Respondenterna upplevde att det finns utmaningar inom den interna kommunikationen, framför allt gällande tidsplanering och tydlighet i kommunikationen överlag. Dessutom upplever respondenterna att kommunikationen blir komplicerad på grund av att information kommer via för många kanaler. Respondenterna anser att förmedlingen är bristfällig och oplanerad. Genom att tydliggöra den interna kommunikationen skulle man kunna förbättra arbetseffektivitet, försäljningsresultat samt
arbetsgemenskapens funktion.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste