B2B- myynti ja sen kehittäminen digitaalisen markkinoinnin yrityksessä
Soini, Jasper (2024)
Soini, Jasper
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736649
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736649
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tarkastelee myynnin kehitystä, digitaalisen markkinoinnin merkitystä B2B-myynnissä ja liiketoimintasuunnitelman roolia yritystoiminnan kehittämisessä. Työn tavoitteena on selvittää, miten liiketoimintaa ja myyntiä voidaan tehostaa hyödyntämällä digitaalisia markkinointikanavia.
Aihe valittiin sen ajankohtaisuuden ja kirjoittajan kiinnostuksen vuoksi. Nykyisin yritykset siirtyvät yhä enemmän digitaalisiin kanaviin, jotka mahdollistavat asiakaskunnan tavoittamisen tehokkaasti ja laajasti. Tämä on erityisen tärkeää nopeasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä. Työstä on hyötyä niin liiketoimintaa aloittaville yrittäjille kuin B2B-myynnin ammattilaisille, ja se tarjoaa konkreettisia näkökulmia ja työkaluja digitaalisen markkinoinnin sekä myynnin kehittämiseen.
Työn toiminnallisessa osuudessa laadittiin liiketoimintasuunnitelma, ja teoriaosuudessa hyödynnettiin lehtiartikkeleita, blogikirjoituksia, tieteellisiä julkaisuja ja alan kirjallisuutta. Työ tarjoaa käytännön keinoja yritysten liiketoiminnan kehittämiseen digitaalisen liiketoimintaympäristön hyödyntämiseen.
Aihe valittiin sen ajankohtaisuuden ja kirjoittajan kiinnostuksen vuoksi. Nykyisin yritykset siirtyvät yhä enemmän digitaalisiin kanaviin, jotka mahdollistavat asiakaskunnan tavoittamisen tehokkaasti ja laajasti. Tämä on erityisen tärkeää nopeasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä. Työstä on hyötyä niin liiketoimintaa aloittaville yrittäjille kuin B2B-myynnin ammattilaisille, ja se tarjoaa konkreettisia näkökulmia ja työkaluja digitaalisen markkinoinnin sekä myynnin kehittämiseen.
Työn toiminnallisessa osuudessa laadittiin liiketoimintasuunnitelma, ja teoriaosuudessa hyödynnettiin lehtiartikkeleita, blogikirjoituksia, tieteellisiä julkaisuja ja alan kirjallisuutta. Työ tarjoaa käytännön keinoja yritysten liiketoiminnan kehittämiseen digitaalisen liiketoimintaympäristön hyödyntämiseen.