Vuosikellon hyödyntäminen pienen ravitsemusalan yrityksen Instagram-markkinoinnissa
Sipilä, Aada (2024)
Sipilä, Aada
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736761
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736761
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin pienelle aloittelevalle ravitsemusalan yritykselle. Yritys toivoi aktiivisempaa ja toimivampaa Instagram markkinointia. Työn tavoitteena oli selvittää miten pienyrittäjä voi hyödyntää Instagramia. Tietopohjassa käsiteltiin digimarkkinointia ja sosiaalisen median markkinointia. Työssä keskityttiin erityisesti Instagramin luomiin mahdollisuuksiin.
Työssä tehtiin Instagram-vuosikello tukemaan markkinoinnin suunnitelmallisuutta. Vuosikellon tueksi yritykselle tehtiin SWOT-analyysi. SWOT-analyysin avulla vuosikellossa pystyttiin huomioimaan yrityksen vahvuudet, heikkoudet, uhat ja mahdollisuudet.
Yritys testasi Instagramin tehokkaampaa hyödyntämistä opinnäytetyön edetessä. Videoiden julkaiseminen toi lisää näkyvyyttä ja vuorovaikutusta. Postausten tasaisempi julkaisutahti nosti olemassa olevien seuraajien aktiivisuutta. Yrityksen kannattaa panostaa julkaisutahtiin ja laadukkaaseen reels- ja tarinasisältöön.
Työssä tehtiin Instagram-vuosikello tukemaan markkinoinnin suunnitelmallisuutta. Vuosikellon tueksi yritykselle tehtiin SWOT-analyysi. SWOT-analyysin avulla vuosikellossa pystyttiin huomioimaan yrityksen vahvuudet, heikkoudet, uhat ja mahdollisuudet.
Yritys testasi Instagramin tehokkaampaa hyödyntämistä opinnäytetyön edetessä. Videoiden julkaiseminen toi lisää näkyvyyttä ja vuorovaikutusta. Postausten tasaisempi julkaisutahti nosti olemassa olevien seuraajien aktiivisuutta. Yrityksen kannattaa panostaa julkaisutahtiin ja laadukkaaseen reels- ja tarinasisältöön.