Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Citikellari-palvelukonseptin pitchaus

Aschan, Henrik (2024)

 
Avaa tiedosto
Aschan_Henrik.pdf (1.790Mt)
Lataukset: 


Aschan, Henrik
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736991
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen, produktiivinen opinnäytetyö käsittelee Citikellari-palvelukonseptin pitchausta sen sidosryhmille, muun muassa potentiaalisille rahoittajille. Citikellari on perinteistä maakellaria modernisoiva palvelukonsepti, joka tarjoaa ekologisen ja helppokäyttöisen tavan säilyttää lähiruokaa optimaalisissa olosuhteissa. Konseptissa jokaiselle asiakkaalle on oma kellarilokero, johon ruoka toimitetaan suoraan lähituottajilta. Ratkaisu vähentää logistiikan päästöjä ja vastaa kysyntään kestävistä ja lyhyen ketjun ruokaratkaisuista.
Koska konseptin toteuttaminen edellyttää ulkopuolista rahoitusta, tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda vakuuttava pitchaus, joka esittelee Citikellarin selkeästi ja kiinnostavasti rahoittajille. Pitchausprosessi on olennainen osa konseptin liiketoiminnan kehittämistä. Opinnäytetyön aikana on kehitetty pitchausaineistoa ja -ohjeita sekä pitchauksen huoneentaulu. Työ perustuu ymmärrykseen siitä, että hyvä pitchaus on tiivis ja kohdistettu esitys, joka pystyy vakuuttamaan rahoittajan muutamassa minuutissa.
Opinnäytetyö tukee Citikellarin liiketoimintaidean jalostumista, sillä pitchauksen onnistuminen edellyttää konseptin tavoitteiden, toimintamallien ja taloudellisten lukujen tarkkaa ja ytimekästä esittämistä. Pitchauksen kehittämiseksi on kehitetty rahoitusneuvotteluihin sopivaa viestintää ja aiemman pitchauksen puutteita ja kehittämiskohtia. Jatkon kehittämissuunnitelmaksi todettiin konkreettisten liiketoiminnan tavoitteiden, kuten kustannus- ja tuottoarvioiden aikaisempaa tarkempi määrittely.
Työn tekeminen on kirkastanut laajemminkin pitchauksen merkitystä paitsi rahoituksen hankkimisessa myös kaiken tehokkaan viestinnän välineenä. Nykyajan nopeatempoisessa ja informaatiota täynnä olevassa ympäristössä onnistunut pitchaus edellyttää viestin kiteyttämistä ja kiinnostavan sisällön suunnittelua. Pitchaus on taito, joka tukee paitsi liiketoimintaa myös muita elämän osa-alueita, kuten esimerkiksi työnhakua ja ihmissuhdeviestintää. Selkeä ja vastaanottajan näkökulman huomioiva viestintä auttaa esityksen ytimessä pysymisessä ja välttää rönsyilyä, joka voi hämärtää kuulijan käsitystä viestittävän asian keskeisistä hyödyistä.
Pitchausta voi ja kannattaa kehittää jatkuvasti, sillä se on keskeinen työkalu sekä rahoittajien vakuuttamisessa että Citikellarin pitkän aikavälin liiketoimintamahdollisuuksien toteuttamisessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste