Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Marknadsplanering: marknadsplan för Graphics Reklambyrå

Nygård, Madeleine (2024)

 
Avaa tiedosto
Nygard_Madeleine.pdf (578.3Kt)
Lataukset: 


Nygård, Madeleine
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736734
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö keskittyy markkinointisuunnitteluun ja sen merkitykseen suurille ja pienille yrityksille nykypäivän kilpailullisessa ja nopeasti muuttuvassa markkinaympäristössä. Hyvin analysoitu ja harkittu markkinointisuunnitelma kartoittaa yrityksen mahdollisuudet markkinoilla, korostaa yrityksen vahvuuksia sekä varmistaa, että käytettävissä olevat resurssit käytetään mahdollisimman tehokkaasti, mikä siten myös auttaa yritystä kilpailemaan tehokkaasti muiden toimijoiden kanssa markkinoilla.

Tämän työn tarkoituksena oli kehittää ohjaava ja suuntaa antava markkinointisuunnitelma Graphicsille, perheomisteiselle mainostoimistolle, joka keskittyy ajoneuvo- ja ikkunateippaukseen, kyltteihin ja tarroihin. Yritys toimii Pietarsaaressa ja lähikunnissa, ja on ollut toiminnassa yli 40 vuotta menestyksekkäästi. Laadittu markkinointisuunnitelma tulee tulevaisuudessa olemaan käytettävissä Graphics Mainostoimiston tukena strategisessa ja operatiivisessa markkinointityössä.

Työ koostuu teoreettisesta ja käytännön osasta. Teoreettinen osa keskittyy markkinointisuunnittelun teoriaan ja nostaa esiin aihealueita kuten nykytilan analyysi, tavoitteet, strategia, toimintasuunnitelma sekä seuranta, jotka katsotaan olevan tämän työn kannalta olennaisia aihealueita. Teoriapohja perustui opinnoissa käytettyyn kirjallisuuteen, tietokirjoihin ja Internet-lähteisiin. Käytännön osa perustuu teoreettiseen läpikäyntiin, digitaalisiin lähteisiin sekä yrittäjän kanssa työskentelyn aikana käytyyn haastatteluun ja henkilökohtaiseen viestintään.

Tämän opinnäytetyön tuloksista käy ilmi, että Graphics Mainostoimistolla on vahva markkina asema Pietarsaaressa ja lähikunnissa pitkän yritystoiminnan ansiosta. Yrityksellä on toistuva ja uskollinen asiakaskunta, mutta panostus uusien potentiaalisten asiakasryhmien tavoittamiseen on puutteellista. Pysyäkseen relevanttina ja kilpailukykyisenä markkinoilla, yrityksen tulisi laajentaa markkinointiaan useille erilaiselle sosiaalisille alustoille bränditietoisuuden levittämiseksi paikallisten keskuudessa ja uusien asiakassuhteiden luomiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste