Hevosalan yrityksen kasvu sosiaalisen median avulla
Saarni, Satu (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121435880
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121435880
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli päästä laajasti kertomaan sosiaalisen median hyödyistä sekä sen avusta hevosalan yrityksen kasvuun. Tähän aiheeseen päädyin, sillä itse työskentelen hevosalalla keski-Euroopassa ja sosiaalisessa mediassa hevosalan yrityksiä näkee harvemmin Suomessa.
Tuodaan selkeästi esille opinnäytetyössä, miten yrityksen suosio kehittyy sosiaalisen median avulla yhden vuoden sekä useamman vuoden aikana. Sosiaalisessa mediassa on nykypäivänä paljon merkitystä yritysten markkinoinnissa ja on tärkeää, että tämä markkinointi tehdään oikein. Oikeanlaisella markkinoinnilla saadaan potentiaalisia asiakkaita kontaktoitua tehokkaasti.
Opinnäytetyöhön haastateltiin belgialaista yritystä nimeltä Horse-X, jonka toiminnasta vastaa kaksi nuorta alle 26-vuotiasta yrittäjää. Tämä yritys tuottaa sosiaalisen median palveluita hevosalan yrityksille. Haastattelussa käytiin läpi useampi yksityiskohtainen kysymys, johon yrityksen toiminnasta vastaavat henkilöt vastasivat mahdollisimman laajasti sekä yksityiskohtaisesti. Haastattelu kysymykset perustuivat hyvin keskeisesti keski-Euroopan ratsastusmaailmassa tunnettuun yrittäjään nimeltä Edwina Tops-Alexander, joka on Horse-X yrityksen asiakas. Perustuen kysymysten vastauksiin on todella tärkeää, että sosiaalista mediaa käytetään oikein, mikäli halutaan tavoittaa mahdollisimman usea potentiaalinen asiakas. Mahdollista saada yhdelle julkaisulle jopa miljoona näyttökertaa. Mikäli sosiaalisen median käyttö on toteutettu oikein, on yrityksen mahdollista kasvaa hyvinkin nopeasti.
Tuodaan selkeästi esille opinnäytetyössä, miten yrityksen suosio kehittyy sosiaalisen median avulla yhden vuoden sekä useamman vuoden aikana. Sosiaalisessa mediassa on nykypäivänä paljon merkitystä yritysten markkinoinnissa ja on tärkeää, että tämä markkinointi tehdään oikein. Oikeanlaisella markkinoinnilla saadaan potentiaalisia asiakkaita kontaktoitua tehokkaasti.
Opinnäytetyöhön haastateltiin belgialaista yritystä nimeltä Horse-X, jonka toiminnasta vastaa kaksi nuorta alle 26-vuotiasta yrittäjää. Tämä yritys tuottaa sosiaalisen median palveluita hevosalan yrityksille. Haastattelussa käytiin läpi useampi yksityiskohtainen kysymys, johon yrityksen toiminnasta vastaavat henkilöt vastasivat mahdollisimman laajasti sekä yksityiskohtaisesti. Haastattelu kysymykset perustuivat hyvin keskeisesti keski-Euroopan ratsastusmaailmassa tunnettuun yrittäjään nimeltä Edwina Tops-Alexander, joka on Horse-X yrityksen asiakas. Perustuen kysymysten vastauksiin on todella tärkeää, että sosiaalista mediaa käytetään oikein, mikäli halutaan tavoittaa mahdollisimman usea potentiaalinen asiakas. Mahdollista saada yhdelle julkaisulle jopa miljoona näyttökertaa. Mikäli sosiaalisen median käyttö on toteutettu oikein, on yrityksen mahdollista kasvaa hyvinkin nopeasti.