Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Från lokal närvaro till digital närvaro : digital marknadsföringsplan för Studio Epic

Lindqvist, Jenna (2024)

 
Avaa tiedosto
Lindqvist_Jenna.pdf (855.3Kt)
Lataukset: 


Lindqvist, Jenna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121736859
Tiivistelmä
Studio Epic är en frisörsalong belägen på en mindre ort. Salongen har en lojal kundbas och de har byggt upp sitt rykte via kundrekommendationer och traditionell marknadsföring. Trots detta har salongen hittills inte utnyttjat möjligheterna inom digital marknadsföring och syftet med detta lärdomsprov är därför att skapa en digital marknadsföringsplan som stärker företagets digitala närvaro och anpassar deras marknadsföring till dagens digitala omgivning. Målet är att utveckla en markandsföringsplan för att förbättra företagets synlighet online. Arbetet är avgränsat till digital marknadsföring och fokuserar på den lokala marknaden. Forskningsfrågorna undersöker hur Studio Epic kan förbättra sin digitala närvaro och vilka digitala verktyg är mest relevanta för att nå deras målgrupp. För att samla in data användes den kvalitativa forskningsmetoden, där semi-strukturerade intervjuer genomfördes med ägarna av Studio Epic. På basen av resultaten från intervjuerna och den teoretiska referensramen skapades en marknadsföringsplan med fokus på att utveckla en stabil grund på sociala medier som inkluderar innehållsskapande, regelbunden publicering och uppföljning. Planen ger också konkreta verktyg och förslag som är anpassade efter salongens begränsade resurser och tekniska förutsättningar. Resultaten kopplas till teoretiska referensramar inom marknadsföringsplanering, digital marknadsföring och kundförståelse. Kvantitativ data från kunder saknas i arbetet, vilket hade kunnat ge en bredare perspektiv av hur Studio Epic uppfattas på marknaden.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste