Kuluttaja-asiakkaiden asiakastyytyväisyyskysely : Porin Leipä Oy
Peltomaa, Frans (2024)
Peltomaa, Frans
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121837161
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121837161
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tehtiin kuluttajille suunnattu asiakastyytyväisyystutkimus, jonka avulla on mahdollista parantaa yrityksen tuottamia palveluita kuluttajien näkökulmasta.
Päätavoitteena opinnäytetyön tutkimuksessa oli selvittää kuluttajien mielipiteitä yrityksen tuotteista sekä sen tuottamista palveluista. Palautteen avulla yrityksen on helpompi havainnoida mahdollisia kehitettäviä osa-alueita.
Yrityksen kanssa keskustellessa saatiin selvitettyä tutkimuksen lähtökohtia. Myös tutkimuksen rajaus kuluttaja-asiakkaisiin tehtiin. Tutkimuksen asiakastyytyväisyyskysely koostui 25 kysymyksestä. Kyselyyn saatiin vastauksia 89 kappaletta. Teoriapohja räätälöitiin vastaamaan työn aihealueita. Teorian haku eri lähteistä tapahtui internetistä. Kysely selvitti asiakastyytyväisyyttä yrityksen tuotteisiin, markkinointiin sekä sen palveluihin.
Tutkimukset tulokset esitellään sekä käydään läpi. Tutkimusta analysoimalla todettiin suurimman osan vastaajista olevan erittäin tai melko tyytyväisiä mitattuihin asioihin. Myös asiallista kehitysehdotusta saatiin erityisesti vapaa sana kysymyksessä. Tulokset löytyvät tutkimuksen loppuosasta.
Päätavoitteena opinnäytetyön tutkimuksessa oli selvittää kuluttajien mielipiteitä yrityksen tuotteista sekä sen tuottamista palveluista. Palautteen avulla yrityksen on helpompi havainnoida mahdollisia kehitettäviä osa-alueita.
Yrityksen kanssa keskustellessa saatiin selvitettyä tutkimuksen lähtökohtia. Myös tutkimuksen rajaus kuluttaja-asiakkaisiin tehtiin. Tutkimuksen asiakastyytyväisyyskysely koostui 25 kysymyksestä. Kyselyyn saatiin vastauksia 89 kappaletta. Teoriapohja räätälöitiin vastaamaan työn aihealueita. Teorian haku eri lähteistä tapahtui internetistä. Kysely selvitti asiakastyytyväisyyttä yrityksen tuotteisiin, markkinointiin sekä sen palveluihin.
Tutkimukset tulokset esitellään sekä käydään läpi. Tutkimusta analysoimalla todettiin suurimman osan vastaajista olevan erittäin tai melko tyytyväisiä mitattuihin asioihin. Myös asiallista kehitysehdotusta saatiin erityisesti vapaa sana kysymyksessä. Tulokset löytyvät tutkimuksen loppuosasta.