Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Gamification Elements in Food Delivery Applications

Demirel, Muhammed Suat (2024)

 
Avaa tiedosto
Demirel_Muhammed_Suat.pdf (1.505Mt)
Lataukset: 


Demirel, Muhammed Suat
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121937430
Tiivistelmä
In recent years, the integration of gamification elements into various industries has garnered significant at-
tention for their potential to enhance user engagement, motivation, and loyalty. This research delves into
the intersection of gamification and food delivery applications, aiming to explore the effects of four distinct
gamification elements—leaderboards, countdown timers, achievements, and mystery boxes—on user be-
havior within the food delivery sector.
Motivated by the escalating competition in the food delivery market and the imperative for companies to
innovate, this research analyzes the usage of these gamification elements to uncover their impact on user
engagement, motivation, loyalty, and retention.
Using a quantitative research approach, an experimental survey methodology is employed to gather data
from a diverse sample of food delivery application users. The structured questionnaire captures user per-
ceptions and behaviors regarding gamification elements within the context of food delivery services.
The findings provide valuable insights into the effectiveness of gamification strategies in the food delivery
industry, offering practical implications for companies seeking to optimize user experience and foster cus-
tomer loyalty. Ultimately, this study contributes to the broader understanding of gamification's role in en-
hancing user interaction and satisfaction within digital platforms.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste