Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tulostintarvikkeiden myyminen ja palvelu projekteina

Villa, Villeveikko (2024)

 
Avaa tiedosto
Villa_Villeveikko.pdf (244.4Kt)
Lataukset: 


Villa, Villeveikko
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024122037893
Tiivistelmä
Tässä työssä kerron kahdesta projektista, tulostintarvikkeiden myymiseen ja palveluihin liittyen. Ensimmäisessä projektissa teimme konsernimme ensimmäisen ylikansallisen palvelu- ja toimitussopimuksen ja toisessa projektissa näytän, miten luomme uudelle asiakkaalle kaikki tarvittavat vaiheet, jotta palvelu onnistuu. Liiketoimintamme on muuttumassa tulostimien myymisestä palveluntarjontaa, mikä muuttaa toimintatapojamme ja lisäarvoa, jonka tuomme palvelumme kautta asiakkaille.
Ylikansallinen sopimus oli projektina mielenkiintoinen ja haastava, ja sen parissa on tullut vietettyä paljon aikaa, ja sen kautta on tullut paljon hyvää oppia koko organisaatiolle, koska samanlaisia ei ollut aiemmin tehty. Ja tästä projektista saimme paljon uutta oppimista ja jatkossa voimme organisaationa tehdä laajempia sopimuksia, jotka tarvittaessa ylittävät kansalliset rajat. Mikä mahdollistaa aivan uudella tavalla asiakkaiden palvelemisen. Tästä projektista on jo aikaa ja olemme saaneet sen kautta hyvän kuvan vastaavien projektien haasteisiin ja kuinka niitä voi vähentää jo etukäteen.
Uuden asiakkuuden luominen on selkeä prosessi, koska sitä tehdään usein. Se on kuitenkin tehtävä huolella ja monia muotoseikkoja noudattaen. Uudelle asiakkaalle on myös tehtävä palvelupolku ja tarvittaessa esiasennuspolku, mikäli se eroaa normaalista. Nämä tietenkin määritellään sopimuksessa. Erityisesti sopimusta tehtäessä tulee olla tarkka ja sopimus määrittää rajat ja tehtävät palveluille. Jolloin siinä tulee määritellä mitä tarjoamme, miten ja tietysti paljonko se maksaa asiakkaalle. Käytämme paljon kolmannen osapuolen kumppaneita, joten ohjeiden tulee olla selkeitä ja kaikki tilanteet huomioon ottavia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste