Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Huoltoprosessien kehittäminen : Autokeskus Airport Skoda -huolto

Laakkonen, Otto (2024)

Avaa tiedosto
Laakkonen_Otto.pdf (2.003Mt)
Lataukset: 


Laakkonen, Otto
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501131256
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan Autokeskus Oy:n Skoda-huollon prosessien kehittämistä kolmen keskeisen osa-alueen kautta. Ensimmäisessä osa-alueessa esitetään huoltoprosessin yleinen kuvaus, joka toimii kehittämisen lähtökohtana. Tämä malli perustuu normaaleihin käytäntöihin ja tavoitteena on luoda yleiskuva sujuvasta ja asiakaskeskeisestä prosessista.

Toisessa osa-alueessa esitellään yrityksen nykyiset käytännöt ja menetelmät sekä niiden haasteet. Tällä osa-alueella saadaan selkeä käsitys siitä, mitkä käytännöt ja menetelmät ovat yrityksellä käytössä sekä minkälaisia haasteita esiintyy nykyisellä toimintatavalla.

Kolmannessa osa-alueessa syvennytään kehityskyselyn laatimisen, jonka avulla kerätään tietoa mekaanikoilta ja työnjohtajilta. Kyselyllä kartoitetaan huoltoprosessien ongelmakohtia, joista laaditaan teemahaastattelu työnjohtajille. Teemahaastattelussa käydään läpi kyselylomakkeen vastauksista muodostuneet jatkokysymykset ja niistä saadut vastaukset. Nämä menetelmät auttavat kartoittamaan huoltoprosessien ongelmakohtia ja niiden havainnollistaminen auttaa ymmärtämään työntekijöiden näkemyksiä ja kokemuksia.

Ongelmakohdista kerättyjen tietojen perusteella esitetään havainnot, jotka ovat keskeisiä haasteita ja mahdollisia kehityskohtia. Työssä pohditaan teoreettisia ratkaisuja ja kehitysideoita ongelmakohdille, jotka voisivat parantaa huoltoprosessien tehokkuutta ja asiakaskokemusta. Kehitysehdotusten toteuttaminen ei ole osa opinnäytetyön prosessia, vaan ne toimivat suuntaviivoina tuleville kehittämistoimille.

Opinnäytetyö antaa kattavan näkemyksen Autokeskus Airport Skoda-pisteen nykytilanteesta sekä kehittämismahdollisuuksista. Opinnäytetyö antaa kattavan kokonaiskuvan yrityksen ongelmakohdista ja tarjoaa selkeän perustan niiden kehittämiselle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste