Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän kehittäminen Risto Kangas Oy

Hemminki, Iisakki; Pienimäki, Katri (2024)

 
Avaa tiedosto
Hemminki_Pienimaki.pdf (794.2Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Hemminki, Iisakki
Pienimäki, Katri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501141300
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella ja kehittää digitaalisen markkinoinnin keinoja Risto Kangas Oy:lle. Risto Kangas Oy on Lantmännen Agro -ketjuun kuuluva maatalouskauppa Lapualla. Opinnäytetyö voi auttaa kehittämään yrityksen markkinointiviestintää ja saada selvyyttä, mitä mieltä asiakkaat ovat tämänhetkisestä markkinoinnista.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Risto Kangas Oy:n asiakkaiden mielipiteitä yrityksen markkinoinnista ja mitkä keinot heidän mielestään ovat parhaimpia. Tutkimusosiossa toteutettiin kysely, joka lähetettiin yrityksen asiakkaille sähköpostilla. Tutkimus toteutettiin määrällisenä Webropol-kyselynä. Vastaukset on koottu tähän opinnäytetyöhön ja vastauksia on analysoitu tässä opinnäytetyössä.
Teorian osalta opinnäytetyössä keskityttiin markkinointiviestintään ja digitaaliseen markkinointiin. Sosiaalisen median teoriaa käsiteltiin myös tässä opinnäytetyössä. Sosiaalinen media on yleistynyt tänä päivänä yritysten markkinoinnissa. Opinnäytetyössä kerrottiin myös yrityksestä ja sen tuotevalikoimasta ja historiasta. Yrityksen markkinointiviestinnän nykytilanteesta kerrottiin sekä sen tavoitteista ja keinoista.
Tutkimuksen tulosten perusteella mieluisammaksi markkinoinnin muodoksi nousivat henkilökohtainen myyntityö, tekstiviestit ja uutiskirjeet. Kauppiaskohtaisten mainosten suurin näkyvyys oli tekstiviesteissä, sanomalehdissä ja uutiskirjeissä. Sosiaalisen median kanavissa näkyvyys oli suurempaa Facebookissa kuin Instagramissa. Yrityksen sosiaalisen median kanavien seuraaminen vaihtelee ikäryhmittäin. Nuoremmat ikäryhmät seuraavat sosiaalista mediaa enemmän kuin vanhemmat ikäryhmät. Digitaalisen markkinoinnin suurin painotus tulisi olla uutiskirjeissä ja tekstiviesteissä, koska ne koettiin parhaimmiksi markkinoinnin keinoiksi.
Opinnäytetyö on salainen kappaleiden 4.2, 5 ja 6 osalta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste