Uusien liiketoimintasuhteiden luominen Crazy Townin yhteisön sisällä Skillhive-sovelluksen avulla
Pavel, Popov (2024)
Pavel, Popov
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501141330
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501141330
Tiivistelmä
Digitaalisten työkalujen käyttö liiketoiminnan kehittämisessä on yleistynyt merkittävästi, mutta niiden tehokas soveltaminen vaatii tarkempaa ymmärrystä niiden mahdollisuuksista ja rajoituksista. Työn tavoitteena oli selvittää, voiko Skillhive-sovellus toimia työkaluna uusien liiketoimintasuhteiden luomiseen Crazy Town -yhteisön sisällä. Lisäksi pyrittiin tunnistamaan ne toimenpiteet ja toiminnallisuudet, jotka tukevat liiketoimintasuhteiden syntymistä sovelluksen avulla.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastatteluja. Haastattelut litteroitiin ja analysoitiin teemoittelun avulla. Aineistosta nousi esiin keskeisiä teemoja, kuten käytettävyys, arvolupaus, sitouttaminen, verkostoitumisen tukeminen sekä perehdytys- ja tukiprosessit.
Tutkimustulokset osoittivat, että Skillhive-sovelluksen käytettävyyden parantaminen, erityisesti käyttöliittymän selkeyden lisääminen, on välttämätöntä. Lisäksi arvolupauksen kirkastaminen ja käyttäjien motivointi ovat keskeisiä sovelluksen hyödyntämisen edistämiseksi. Skillhive-sovelluksessa on potentiaalia uusien liiketoimintasuhteiden luomiseen, mutta sen toiminnallisuudet ja käyttöönotto vaativat
kehittämistä.
Johtopäätöksinä esitettiin konkreettisia parannusehdotuksia sovelluksen käytön tukemiseksi, kuten selkeämpää perehdytystä ja käyttäjien aktiivista sitouttamista. Tulokset auttavat paitsi Crazy Townia myös muita organisaatioita ymmärtämään, miten digitaaliset työkalut voivat tukea verkostoitumista ja liiketoiminnan kasvua.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastatteluja. Haastattelut litteroitiin ja analysoitiin teemoittelun avulla. Aineistosta nousi esiin keskeisiä teemoja, kuten käytettävyys, arvolupaus, sitouttaminen, verkostoitumisen tukeminen sekä perehdytys- ja tukiprosessit.
Tutkimustulokset osoittivat, että Skillhive-sovelluksen käytettävyyden parantaminen, erityisesti käyttöliittymän selkeyden lisääminen, on välttämätöntä. Lisäksi arvolupauksen kirkastaminen ja käyttäjien motivointi ovat keskeisiä sovelluksen hyödyntämisen edistämiseksi. Skillhive-sovelluksessa on potentiaalia uusien liiketoimintasuhteiden luomiseen, mutta sen toiminnallisuudet ja käyttöönotto vaativat
kehittämistä.
Johtopäätöksinä esitettiin konkreettisia parannusehdotuksia sovelluksen käytön tukemiseksi, kuten selkeämpää perehdytystä ja käyttäjien aktiivista sitouttamista. Tulokset auttavat paitsi Crazy Townia myös muita organisaatioita ymmärtämään, miten digitaaliset työkalut voivat tukea verkostoitumista ja liiketoiminnan kasvua.
