Journalistiopinnot ja lukivaikeus : henkilökohtainen opintomatkani
Virtanen, Taru (2024)
Virtanen, Taru
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501201702
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501201702
Tiivistelmä
Tässä työssä on käyty läpi erilaisissa opintotyyleissä vastaan tulleita haasteita ja niiden mahdollisia ratkaisuja. Olen työskennellyt erityisopettajan kanssa sekä jokaisen eri kurssin opettajan kanssa siitä, miten kurssin suorittaminen olisi minulle tasapuolisin ratkaisu. Lukivaikeus haastaa myös opettajia, kun pitää saada kaikille opiskelijoille mahdollisuus ratkaista kurssi tasapuolisesti. Työtä tehdessäni olen tehnyt huomioita mitä erilaisia haasteita on tullut vastaan ja miten ne on ratkaistu ja miten erilaiset ratkaisut ovat toimineet tai olleet toimimatta.
Työni tarkoitus on auttaa seuraavia opiskelijoita ja antaa heille mahdollisesti ideoita siitä, miten he voisivat omat opintohaasteensa voittaa. Työn tarkoitus ei kuitenkaan ole vaikuttaa negatiivisella tavalla kenenkään oppityyliin tai opetustyyliin. Niitä molempia, kun on niin monta kuin on tekijöitäkin. Toivoisin työni myös rohkaisevan opettajia ottamaan haasteen vastaan avoimin mielin, ja ymmärtää että erityisopettajat ovat myös heitä varten antamassa vinkkejä, miten missäkin opetustilanteessa voisi mahdollisesti toimia.
Työni tarkoitus on auttaa seuraavia opiskelijoita ja antaa heille mahdollisesti ideoita siitä, miten he voisivat omat opintohaasteensa voittaa. Työn tarkoitus ei kuitenkaan ole vaikuttaa negatiivisella tavalla kenenkään oppityyliin tai opetustyyliin. Niitä molempia, kun on niin monta kuin on tekijöitäkin. Toivoisin työni myös rohkaisevan opettajia ottamaan haasteen vastaan avoimin mielin, ja ymmärtää että erityisopettajat ovat myös heitä varten antamassa vinkkejä, miten missäkin opetustilanteessa voisi mahdollisesti toimia.