Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskysely ravintola Henriksille

Kettunen, Emmi (2015)

 
Avaa tiedosto
Kettunen_Emmi.pdf (155.1Kt)
Lataukset: 


Kettunen, Emmi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503062827
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tehdä asiakaskysely ravintola Henriksille. Työn tavoitteena oli saada tietoa millainen kokemus asiakkaan näkökulmasta käynti ravintola Henriksissä on. Lisäksi haluttiin selvittää mihin asiakkaat olivat erityisen tyytyväisiä ja toisaalta olisiko heidän mielestään Henriksissä jotain parannettavaa tai kehitettävää.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään asiakkuutta ja asiakaskokemuksen muodostumista. Työn tutkimuksellinen osuus toteutettiin teemahaastatteluiden avulla. Haastattelu valittiin tutkimusmenetelmäksi, koska aikaisemmin Henriksissä oli tehty lomakekysely ja nyt haluttiin saada kerättyä asiakkaiden kokemuksia ja mielipiteitä eri tavalla. Haastattelut tehtiin marraskuun 2014 ja tammikuun 2015 välisenä aikana ja haastatteluvastauksia saatiin yhteensä 16 kappaletta. Haastatteluiden tulosten perusteella annettiin kehittämisehdotuksia siitä, miten asiakaskokemuksesta voitaisiin tehdä Henriksissä vielä parempi.

Haastatteluiden avulla selvisi, että vastaajat olivat pääosin tyytyväisiä ravintolakäyntiinsä. Joidenkin vastaajien mielestä ravintolakäynti ja ruoka olivat jopa ylittäneet odotukset. Myös hyvää hinta-laatusuhdetta kiiteltiin. Kehittämiskohteiksi nousivat ravintolan sisustus ja markkinointi. Vastauksissa toivottiin, että Henriks panostaisi enemmän markkinointiin ja toisi itseään enemmän esille. Myös sisustuksen päivittämiselle nähtiin tarvetta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste