Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

BRIDGING THE QUALITY PERCEPTION GAP The development and market positioning of Mood – a premium wellness tea brand

Kirill, Prokopenko (2025)

 
Avaa tiedosto
Prokopenko_Kirill.pdf (1014.Kt)
Lataukset: 


Kirill, Prokopenko
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502122721
Tiivistelmä
The current research was focused on the perception gap in the tea market
between tea bags and loose-leaf teas, where the former is mainly positioned as a
secondary alternative despite its convenience. This thesis researched precisely
how the design innovation of Mood tea sticks could bridge this gap by offering the
advantages of a tea bag with the premium experience of loose-leaf tea.
A mixed-method design was utilized, combining qualitative interviews with
quantitative surveys. Qualitative interviews examined consumer perceptions of
tea quality and attitudes toward convenience versus quality. Quantitative surveys
assessed consumer responses to the Mood tea stick concept and measured the
impact of product design on perceived value.
The study showed that the innovative tea stick design positively influenced
consumer perceptions, effectively enhancing the perceived quality of a
convenient tea product. Consumers were willing to pay a premium price for Mood
tea sticks, indicating a market opportunity for a high-quality, convenient tea
offering. The findings suggest that Mood can successfully reposition the
perception of tea bags and achieve higher profit margins by targeting health
conscious consumers who value both convenience and quality.
Keywords: consumer perception, product innovation, tea market, premium
branding, convenience
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste