Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Taidemyyjän sisältöstrategia nuorille aikuisille : case: Galleria Inter

Ojala, Essi (2025)

Avaa tiedosto
Ojala_Essi.pdf (2.938Mt)
Lataukset: 


Ojala, Essi
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502193117
Tiivistelmä
Taidealan yrityksissä sisältömarkkinointi on harvoin suunnitelmallista yritysten pienten resurssien takia. Jotta sisältömarkkinointi tuottaa konkreettisia tuloksia, tulee sen olla dokumentoitua ja tuloksellista. Tätä varten tarvitaan sisältöstrategia, joka määrittelee sisältömarkkinoinnin tavoitteet, keinot, joilla tavoitteisiin päästään, kohderyhmän, kanavat ja sisällön tyylin. Lisäksi nuoret aikuiset (20–35-vuotiaat), on taidealalla varsin tuntematon kohderyhmä, jonka huomiota jättäminen saattaa heikentää tulevaisuudessa yritysten liiketoimintaa.

Tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle Galleria Interille selkeä ja realistinen sisältöstrategia, joka keskittyy nuoriin aikuisiin. Toteutuksessa hyödynnettiin taidealan ja sisältömarkkinoinnin kirjallisuutta, asiantuntijahaastatteluita sekä kuluttajahaastatteluita.

Opinnäytetyön tuotoksena tehtiin sisältöstrategia, joka sisältää nykytilanteen analyysit, nuorten aikuisten taidekuluttajien haastatteluiden perusteella luodut asiakaspersoonat ja ostopolut, sisällön kanavien ja tyylin konkretisoinnin sekä sisällön vuosikellon sekä vuosikalenterin, jota toimeksiantaja voi käyttää työkaluna jokapäiväisessä toiminnassaan. Sisältöstrategiaa voivat hyödyntää muutkin taidealan tekijät, mikäli he haluavat toimintaansa ohjata nuoriin aikuisiin.
 
In the art sector, content marketing is rarely strategic due to companies’ small resources. For content marketing to produce tangible results, it needs to be clearly planned, and outcome driven. For this, a content strategy is required, which defines the goals of content marketing, the methods to achieve these goals, the target audience, as well as the channels and style in which content marketing is executed. Additionally, young adults (20-35 years old) represent a rather unfamiliar target group in the art sector, and neglecting their attention may harm business operations in the future.

The goal was to create a clear and realistic content strategy for Galleria Inter, focusing on young adults. The implementation drew on literature from the art sector and content marketing, expert interviews, and consumer interviews.

The outcome of the thesis was the creation of a content strategy, which includes an analysis of the current situation, customer personas and buying journeys based on interviews with young adult art consumers, a concretization of content channels and style, as well as an annual content calendar and schedule, which Galleria Inter can use as a tool in their daily operations. This content strategy can also be utilized by other companies in the art sector if they wish to target young adults in their operations.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste