Tatuointiyrityksen markkinointisuunnitelma
Lipasti, Frans (2025)
Lipasti, Frans
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503053757
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503053757
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli laatia markkinointisuunnitelma kirjoittajan perustamalle tatuointialan yritykselle. Työssä tarkastellaan markkinoinnin eri osa-alueita asiakkaiden saavuttamiseksi ja yrityksen näkyvyyden lisäämiseksi.
Opinnäytetyön johdannon jälkeiseen lukuun on tehty teoreettinen viitekehys markkinointisuunnitelman eri osa alueista. Kolmannessa luvussa käsitellään markkinointisuunnitelma, ja viimeisessä luvussa pohditaan työn tuloksia. Markkinointisuunnitelman varsinainen tuotos on erillinen ja salattu tiedosto, mutta siihen viitataan pohdinta osiossa. Kirjallisuuskatsauksen lisäksi tutkimusmenetelmänä on käytetty markkinatutkimus kyselyä, jonka tuloksia analysoidaan ja hyödynnetään markkinointisuunnitelman tuotos osiossa.
Työn tuloksena syntyi tatuointiyrittäjän käyttöön soveltuva markkinointisuunnitelma, joka sisältää konkreettisia keinoja asiakashankintaan ja näkyvyyden lisäämiseen.
Kirjoittaja hyödyntää opinnäytetyötä omassa yritystoiminnassaan, mutta se voi tarjota tukea muillekkin tatuointialan yrittäjille. Markkinointisuunnitelma toimii runkona palvelun tuotteistamiseen, resurssien kohdentamiseen ja pitkäkestoisten asiakassuhteiden rakentamiseen kilpailluilla markkinoilla, edistäen yrityksen näkyvyyttä ja menestystä.
Opinnäytetyön johdannon jälkeiseen lukuun on tehty teoreettinen viitekehys markkinointisuunnitelman eri osa alueista. Kolmannessa luvussa käsitellään markkinointisuunnitelma, ja viimeisessä luvussa pohditaan työn tuloksia. Markkinointisuunnitelman varsinainen tuotos on erillinen ja salattu tiedosto, mutta siihen viitataan pohdinta osiossa. Kirjallisuuskatsauksen lisäksi tutkimusmenetelmänä on käytetty markkinatutkimus kyselyä, jonka tuloksia analysoidaan ja hyödynnetään markkinointisuunnitelman tuotos osiossa.
Työn tuloksena syntyi tatuointiyrittäjän käyttöön soveltuva markkinointisuunnitelma, joka sisältää konkreettisia keinoja asiakashankintaan ja näkyvyyden lisäämiseen.
Kirjoittaja hyödyntää opinnäytetyötä omassa yritystoiminnassaan, mutta se voi tarjota tukea muillekkin tatuointialan yrittäjille. Markkinointisuunnitelma toimii runkona palvelun tuotteistamiseen, resurssien kohdentamiseen ja pitkäkestoisten asiakassuhteiden rakentamiseen kilpailluilla markkinoilla, edistäen yrityksen näkyvyyttä ja menestystä.