Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin opas pienyritykselle

Pienimaa, Krista (2025)

 
Avaa tiedosto
Pienimaa_Krista.pdf (1.861Mt)
Lataukset: 


Pienimaa, Krista
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503103884
Tiivistelmä
Digitaalinen markkinointi on kasvattanut osuuttaan yritysten toteuttamassa markkinoinnissa, sillä perinteisinä keinoina tunnetut tv-, lehti-, radio ja printtimainokset ovat menettämässä merkitystään. Viime vuosien aikana digitaalisen markkinoinnin merkitys on korostunut entisestään. Digitaalinen markkinointi koostuu erilaisista keinoista ja työkaluista, kuten verkkosivut, hakukoneoptimointi ja sosiaalisten median kanavien käytöstä.

Pienten yritysten kohdalla digitaalisen markkinoinnin toteuttaminen voi olla haasteellista tiedon puutteen tai puuttuvien resurssien takia. Todellisuudessa monet digimarkkinoinnin työkalut ovat helppokäyttöisiä ja kustannustehokkaita.

Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee digitaalista markkinointia ja sen vaikutuksia. Työn lopputuloksena on luotu opas, jossa esitellään digimarkkinointi, tämän keinot ja työkalut toimeksiantajalle. Työn toimeksiantajana toimii Huolto- ja Asennuspalvelu Naumanen. Opinnäytetyö on toteutettu touko-helmikuussa 2024/2025.

Opinnäytetyön teoria käsittelee digitaalista markkinointia, tämän keinoja ja työkaluja. Teoria käsittelee digitaalista markkinointia yleisellä tasolla, esittelee sen tärkeimmät muodot sekä määrittelee hyvän oppaan keskeiset elementit. Tietoperusta koostuu digimarkkinoinnin kirjallisuudesta sekä sähköisistä lähteistä. Lähteissä on pyritty ottamaan huomioon julkaisuvuosi, jotta tieto olisi ajankohtaista.

Teorian tueksi tein kaksi vertailuanalyysia. Ensimmäisessä vertailussa vertailin alan yritysten käytössä olevia digitaalisia markkinoinnin keinoja. Vertailussa vertailtiin viiden alan yrityksen käytössä olevia digitaalisen markkinoinnin keinoja. Tarkoituksena oli selvittää, miten nämä yritykset toteuttavat digimarkkinointia. Toisessa vertailussa vertailin jo valmiiksi tuotettujen oppaiden sisältöä, yleisilmettä ja visuaalisia keinoja.

Teorian ja analyysien pohjalta koottiin opas, joka on muodoltaan pdf. Opas löytyy opinnäytetyön liitteistä. Oppaassa on esitelty digimarkkinointi, tämän keinot ja työkalut.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste