Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Digimarkkinoinnin mahdollisuudet osana yrityksen toimintaa

Salmi, Ella (2025)

 
Avaa tiedosto
Salmi_Ella.pdf (1.685Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Salmi, Ella
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503124121
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia digimarkkinoinnin mahdollisuuksia osana yrityksen toimintaa ja selvittää millaista hyötyä digimarkkinoinnilla voidaan saada, sekä kartoittaa kohdeyrityksen mahdollisuuksia hyödyntää digimarkkinointia omassa toiminnassaan. Kohdeyrityksen toiveena oli saada lisätietoa digimarkkinoinnin mahdollisuuksista, sekä selvittää keinoja kohdeyrityksen markkinoinnin kehittämiseksi. Yritys ei ole hyödyntänyt toiminnassaan digimarkkinointia, eikä digimarkkinoinnin hyödyntämisestä ollut tietoa.

Tutkittavaa asiaa lähestyttiin niin kuluttajan kuin yrittäjänkin näkökulmasta. Tarkoituksena oli jo olemassa olevan tiedon avulla sekä toteutetun haastattelun ja kyselytutkimuksen avulla ymmärtää digimarkkinoinnin mahdollisuuksia kokonaisvaltaisemmin, kartoittaa digimarkkinoinnin mahdollisuuksia osana yrityksen toimintaa ja selvittää, miten kohdeyritys voisi hyödyntää digimarkkinointia toiminnassaan.

Opinnäytetyön tietoperusta koostuu aiheeseen liittyvästä lähdeaineistosta, ja toteutuksessa on hyödynnetty laadullista- ja määrällistä tutkimusmenetelmää. Opinnäytetyön teoreettinen tietoperusta käsittelee sosiaalisen median markkinointia, sosiaalisen median alustoja sekä sosiaalisen median hyödyntämistä osana markkinointia.

Opinnäytetyön aineisto koostuu yrittäjille suunnatusta kyselytutkimuksesta, sekä sosiaalisen median ammattilaisen teemahaastattelusta. Kyselytutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa yrittäjien kokemuksia digimarkkinoinnin hyödyntämisestä osana yrityksen toimintaa. Haastattelun avulla selvitettiin sosiaalisen median ammattilaisen näkökulma sosiaalisen median hyödyntämisestä osana yrityksen toimintaa.

Opinnäytetyössä hyödynnettiin kvalitatiivista, eli laadullista tutkimusmenetelmää sekä määrällistä eli kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen tuloksena voitiin todeta, että toimeksiantajayrityksen tulisi panostaa yrityksen markkinointiin sekä kehittää digimarkkinointia yrityksen näkyvyyden parantamiseksi sekä potentiaalisen asiakaskunnan tavoittamiseksi. Tutkimuksen perusteella tehtiin toimenpide-ehdotuksia yrityksen digimarkkinoinnin kehittämiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste