Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Henkilöbrändin kehittäminen verkkokaupaksi

Lindroos, Kim (2025)

 
Avaa tiedosto
Lindroos_Kim.pdf (2.352Mt)
Lataukset: 


Lindroos, Kim
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503144291
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää henkilökohtainen brändi ja muuntaa se toimivaksi verkkokaupaksi. Työn avulla tekijä voi siirtyä yrittäjyyteen koulutuksen jälkeen.

Verkkokauppa tarjoaa selkeästi hinnoiteltuja digitaalisia palveluita, kuten verkkosivujen suunnittelua, hakukoneoptimointia, ja muita digitaalisen palvelualan ratkaisuja.

Työn päätavoite on kehittää verkkokauppa, joka kiteyttää henkilöbrändin visuaaliset ja sisällölliset elementit houkuttelevaksi kokonaisuudeksi. Sekä se erottautuu alan tavanomaisista käytännöistä, joissa henkilöbrändäys rakennetaan sosiaalisen median avulla.

Hinnoittelun rakentaminen kiinteällä hinnoittelulla haastaa alan perinteiset alkaen hinnoittelut, ja tuo uudenlaisen näkökulman digitaalisille palveluille.

Työ koostuu neljästä pääalueesta. Henkilöbrändin määrittely ja oman henkilöbrändin rakentaminen, verkkokaupan suunnittelu ja toteutus. Työssä analysoitiin henkilöbrändiä SWOT-analyysin avulla. Henkilöbrändin rakentamisessa hyödynnettiin värien psykologiaa ja tekijän verkostoa.

Verkkokaupan suunnittelussa toteutettiin kilpailija-analyysi, ja tekijän sivustoa arvioitiin asiantuntijoiden ja analyysityökalujen avulla. Verkkokaupan tuotteiden suunnittelussa toteutettiin kysely yrittäjille, jonka pohjalta tuotteiden tarve ja hinnoittelu määriteltiin.

Tietoperusta pohjautui WordPress-alustan hyvään dokumentointiin verkkokaupan rakentamisessa. Lisäosien, kuten WooCommerce, GDPR Complianz ja Yoast SEO:n avulla verkkokauppa saatiin toteutettua saavutettavaksi ja vastuulliseksi yrittäjän näkökohdasta.

Aikataulu projektille oli 5 kuukautta ja sisälsi henkilöbrändin suunnittelun ja kehittämisen, sekä verkkosivujen suunnittelun, kehittämisen ja käyttäjätestauksen. Työ toteutettiin kesä-syyskuussa 2024, ja se huipentui sivuston julkaisupäivään 22.10.2024.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi toimiva henkilöbrändiin perustuva verkkokauppa https://kimlindroos.eu, joka tarjoaa digitaalisia palveluita yrittäjille, yhdistyksille ja yksityishenkilöille. Verkkokauppa tarjoaa jatkokehitysmahdollisuuksia, mikä tekee siitä skaalautuvan liiketoimintamallin tulevaisuutta ajatellen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste