Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Role of social media in consumer adoption of fast fashion : consumer behaviour and the influence of social media on fast fashion adoption

Shrestha, Rijan (2025)

 
Avaa tiedosto
Shrestha_Rijan.pdf (1.263Mt)
Lataukset: 


Shrestha, Rijan
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503194513
Tiivistelmä
This thesis researched the impact of social media such as TikTok, Instagram on consumer behaviour in the context of adoption of fast fashion. Social media influences a lot of adoption of fashion among the consumers. In most cases, this comes as a result of the evaluation of the efficiency of social media tools together with specific marketing tactics in influencing consumers regarding fast fashion. Based on the research affirmations this research aligns to theories of consumer behaviour, social influence and media effects to offer a clear view on how purchasing decisions are influenced by social media.

The exploratory method (survey) was used to collect data. Social media provides wider reach and access to a global customer base in adoption of fast fashion. This thesis aimed to provide readers with an overview of impact of social media, and how the social media platform influence consumers in adoption of fast fashion.

Complementing the existing literature on the digital apparel retailing, the study aids in the understanding of the specifics of consumer-brand interactions in the age of social media. The implications are of utmost importance especially to marketers who wish to employ the use of the social media platforms in augmenting marketing efforts with an aim of increasing the visibility of brands and consumer loyalty.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Media Education and Media Literacy: A Study on Social Media Effects 

    Qerimi, Valbona (2023)
    Research on media education claims that since youth access all forms of media via Internet and digital platforms and since the global media environment and the reality of increased interaction with media is changing promptly, ...
    Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
  • "Jos ei tätä kestä, niin sitten on vaihdettava alaa" : toimittajien näkemyksiä anonyymiydestä 

    Piirainen, Salla (2023)
    Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, onko toimittajilla kiinnostusta anonyyminä työskentelemiseen. Aiempien tutkimusten mukaan suomalaiset toimittajat kokevat alaan kohdistuvan ulkoinen vaikuttamisen lisääntyneen, ...
  • TikTokin hyödyntämisen lisääminen nuorisotyössä 

    Itkonen, Riven (2023)
    Nuorisotyötä tulisi tehdä kaikissa niissä tiloissa, joissa nuoret viettävät paljon aikaa. Tämä tarkoittaa sitä, että nuorisotyötä tulisi tehdä myös nuorten suosi-missa sosiaalisissa medioissa, kuten TikTokissa. Sosiaalialan ...
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste