Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The Evolution of athlete branding as perceived by French practitioners from generation X,Y and Z

Piquemal Baron, Pierre; Roumanteau, Gabriel (2025)

 
Avaa tiedosto
Roumanteau_PiquemalBaron.pdf (3.995Mt)
Lataukset: 


Piquemal Baron, Pierre
Roumanteau, Gabriel
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503174426
Tiivistelmä
The athlete branding evolution among the French athletes and marketing professionals from generation X, Y, and Z was the focus of this research study. Semi-structured interviews and thematic analysis were used to highlight important generational differences. Generation Z focuses on authenticity, personal values, and social media engagement to connect with audiences directly. Conversely, Generation X emphasizes professionalism, stability, and long-term partnerships in honoring their own career accomplishments and traditions in their sport. Generation Y sits in the middle, advocating visibility, innovative storytelling, and multi-channel campaigns maintaining a delicate balance between brashness and authenticity.
The findings also highlight how cultural and technological paradigm shifts influence branding practices and underlying technologies, showcasing how each generation's distinct preferences and tastes affect the ath- lete-brand nexus. Hence, in terms of managerial implications, this study contributes important suggestions for marketers on planning athlete collaborations to drive consumer engagement and brand loyalty strategi- cally in sync with generational values and expectations.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste