Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Arvomyynnillä vaikuttaminen rakennetussa ympäristössä

Halmi, Kari (2025)

Avaa tiedosto
Halmi_Kari.pdf (514.6Kt)
Lataukset: 


Halmi, Kari
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503194577
Tiivistelmä
Työssä tutkittiin kyselytutkimuksen menetelmin arvomyynnillä vaikuttamista
rakennetussa ympäristössä. Tavoitellen arvo ja asiantuntijapohjaista myyntimallia, jossa korostetaan yrityksen arvoja ja laajaa asiantuntemusta palveluntuottajana ja kumppanina. Samalla kartoittaen vastaavia arvoja arvostavia asiakkuuksia ja niitä asiakkuuksia jotka arvostavat arvoa palvelunhinnan takana.
Lähtökohtana työssä oli tunnistaa arvoa ja asiantuntijuutta arvostavat asiakkaat sekä ne asiakkaat, jotka tiedostamattaan arvostavat asiantuntijuutta ennemmin kuin palvelun hintaa. Tunnistamalla asiakkaan ostokäyttäytymismalli
arvopohjaiseksi mahdollistaa tämä asiakkaan tiedolla johtamisen niin, että
asiakas ymmärtää palvelunarvon tuottavan suurempaa käytännön arvoa vastaavan hintaisissa tuotteissa. Tuotesisältötietoisuuden mahdollistaessa samanhintaisen tai jopa kalliimman palvelun kaupan. Paremman hinnan kannustaessa asiantuntijaorganisaatiota tuottamaan laajempaa, laadukkaampaa ja
arvopohjaisempaa palvelua asiantuntemuksella.
Kyselytutkimuksen tulosten perusteella arvo ja asiantuntijamyynnille on tarvetta. Näiden havaintojen perustuessa asiakkaan ostopäätöksen vahvistumiseen tilanteissa joissa epäselvyydet kaupankäynnissä saatiin avattua. Havainnot vahvistuivat tilanteissa jossa asiakkaalla oli useita saman hintaisia tai kaltaisia tarjouksia vertailtavana. Asiantuntijamyynnillä on huomattava vaikutus
kaupan syntyyn, kun tarjouksen sisältö aukaistaan asiakkaalle. Asiakkaan ymmärtäessä ja tiedostaessa palvelun sisällön mielikuva palvelun arvosta muuttui arvokkaaksi mutta ei rahallisesti. Näin asiantuntemuksella luodaan luottamusta, kumppanuutta ja kannattavampaa kauppaa kummankin kaupanosapuolen osalta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste