Finnkinon TikTokin markkinointianalyysi
Firsov, Alexander (2025)
Firsov, Alexander
2025
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503214704
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503214704
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää toimeksiantajan tapoja ja keinoja markkinoida itseään ja palvelujaan Tiktok-sovelluksen avulla. Toimeksiantajana toimii Finnkino Oy.
Tässä työssä analysoidaan, miten Finnkino markkinoi itseään, miten yrityksen palvelut tulevat esille, miten nettikulttuurin ilmiöitä on käytetty, sekä strategioita asiakkaiden sitouttamiseen TikTokissa ja ylläpitää heitä seuraajina.
Analysoinnissa käydään läpi Finnkinon Tiktok-tilin valikoituja postauksia, ja miten niissä näkyvät ilmiöt auttavat markkinointia.
Analysointi tapahtuu videoista poimittujen analytiikkatietojen avulla. Materiaalia katsotaan sisällönluojan näkökulmasta, korostaen asioita, jotka voivat olla ajankohtaisesti potentiaalisille asiakkaille tärkeitä ja miten postaukset on heille kohdennettu. Viimeisessä luvussa esitetään useita ideoita, minkälaisia keinoja Finnkino voisi käyttää jatkossa someviestinnässä, jotta he onnistuisivat markkinoimaan palvelujaan ”paremmin”.
Tässä työssä analysoidaan, miten Finnkino markkinoi itseään, miten yrityksen palvelut tulevat esille, miten nettikulttuurin ilmiöitä on käytetty, sekä strategioita asiakkaiden sitouttamiseen TikTokissa ja ylläpitää heitä seuraajina.
Analysoinnissa käydään läpi Finnkinon Tiktok-tilin valikoituja postauksia, ja miten niissä näkyvät ilmiöt auttavat markkinointia.
Analysointi tapahtuu videoista poimittujen analytiikkatietojen avulla. Materiaalia katsotaan sisällönluojan näkökulmasta, korostaen asioita, jotka voivat olla ajankohtaisesti potentiaalisille asiakkaille tärkeitä ja miten postaukset on heille kohdennettu. Viimeisessä luvussa esitetään useita ideoita, minkälaisia keinoja Finnkino voisi käyttää jatkossa someviestinnässä, jotta he onnistuisivat markkinoimaan palvelujaan ”paremmin”.